Nasze śruby mają takie same parametry i różnią się tylko liczbą łopatek.
Znalazłem jakiś artykuł o doborze śrub
http://www.sportiwoda.pl/index.php?option=content&task=view&id=105"Wielopłatowe śruby napędowe mają
większą sprawność przy tych samych parametrach. Posiadają mniejszy
poślizg, przez co stają bardziej wydajne. Czterołopłat będzie płynął
szybciej przy tych samych obrotach silnika, zużywając mniej paliwa
potrzebnego do pokonania takiego samego dystansu na śrubie 3 łopatowej."
To mogłoby tłumaczyć, dlaczego ty płyniesz szybciej.
Jednakże jest tam również napisane, że jeżeli chcemy mieć większą prędkość maksymalną to należy zastosować śrubę trzy-łopatkową. Tutaj też potwierdzenie
http://raksa.com.pl/webpage/wszystko-o-srubach-napedowych.htmlJest też taki współczynnik stosunek skoku do średnicy H/S i dla łodzi szybkich, sportowych ma mieć od 0,8-1,47.
Dla parametrów tej śruby co mamy wynosi około 1,08, można go zwiększyć stosując śrubę o większym skoku (lub teoretycznie mniejszej średnicy), wtedy łódź powinna płynąć szybciej pod warunkiem, że silnik ma zapas obrotów, a tego bez obrotomierza nie idzie sprawdzić.
Jednak porównując te osiągi do tej yamahy odblokowanej na 15KM to mamy tylko 5KM więcej, może masa zestawu nie jest dużo większa ale powierzchnia "styku" z wodą jest o wiele większa bo T40 jest dłuższa i szersza. Podsumowując raczej niewiele więcej da się tu ugrać niż te 37km/h to jest chyba maksimum. Pozostaje zmiana silnika na 30KM bo taki można założyć o ile się nie mylę.
Popatrzyłem na katalog producentów i tak naprawdę mamy nie wielkie pole do zmiany śruby, bo średnica >9,9 nie jest zalecana do silników mniejszych niż 25HP. Nie idziemy w 3 łopatki tylko 4.
parametr H/S
9,25x10(twoja) 1,08
9,25x11 1,19 (to bezpieczna zmiana raczej)
9,9x12 1,21
9,9x13 1,31