Re: Ile godzin na przejazd . Uczciwie bez popisów .
SebastianM napisał(a): Jakby ktoś się dodatkowo pytał,czy Corolla TS nadaje się do podróżowania dla 4 dorosłych osób,moja odpowiedź brzmi NIE !!! Jedyny plus to niskie spalanie,nawet z boksem na dachu 5,5l/100 to bardzo dobry wynik ale....ciasno,głośno, w długiej trasie ten samochód nie sprawdza się.
O, to ja mam zgoła odmienne zdanie.
Co prawda nie TS, a zwykła Corolla Kombi (Hybryda 4 generacji z silnikiem 1.6, nie ta najnowsza), ale to podobne auta. Moja jest 4-letnia, mam ją od pół roku i sprawdziła się w tegorocznej trasie po Europie (prawie 4,5 tys. km) znakomicie.
Zalety:
1. Jest to Toyota, a więc jest niezawodna (to już moja 13-ta Toyota w rodzinie i raczej nigdy nie będzie innego auta)
2. W porównaniu do poprzednich, gdzie wnętrza były nudne, tutaj jest wypas. W końcu bardzo dobrze spasowane i dobrej jakości plastiki, wygodne siedzenia - no i te niebieskie podświetlenia robią robotę. Na zewnątrz też bardzo ładna sylwetka nadwozia - a moja jest tylko biała, więc te wersje TS z jaskrawymi kolorami są po prostu piękne.
3. Bardzo pakowny. Poza krótkim okresem, nigdy nie miałem kombi, tylko sedany i hatchbacki (Avensis, Corolla i Auris), więc dla mnie różnica jest kolosalna.
4. Co do wygody - my byliśmy tylko we dwoje, ale żona też twierdzi, że jest wygodniejsza od poprzednich. W 4 osoby byłem tylko w Warsiawce (ledwie 100 km), ale też nie narzekali, żeby nie było wygodnie
(pomijam sam fakt pobytu w Słoikowie, który nigdy fajny nie jest - to miasto to mem
). Nie wiem więc jak w 4 dorosłych w dłuższej trasie, ale skoro twierdzisz, że niewygodnie, to ci wierzę.
5. Głośność - faktycznie, czasem potrafi być głośna, szczególnie przy przyspieszaniu pod górę, zwłaszcza na tempomacie aktywnym, gdzie sobie sama potrafi wchodzić na 5 tys. obrotów, ale generalnie nawet przy 140 km/h w Polsce nie było dla mnie głośniej niż w poprzednich autach (do tej pory jeździłem tylko benzynowymi z LPG, to moja pierwsza hybryda). Bezstopniowy automat w połączeniu z asystentem pasa ruchu i tempomatem aktywnym - bajka w trasie. Tylko na autostradach trzeba przełączyć na tryb Eko, bo w Normal czy Sport faktycznie bardzo szybko chce przyspieszyć i daje wysokie obroty.
6. Spalanie - tu już jest kosmos. Moja w całej trasie (głównie autostrady) spaliła średnio 4,9 l/100 km. A w normalnym codziennym użytkowaniu (prawie bez autostrad) wychodzi mi 4,4 l.

Generalnie hybrydą trzeba się trochę pouczyć jeździć i pewne nawyki pozmieniać - a wtedy się odpłaca przyjemnością z jazdy
