Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Co to za paliwo Eurodiesel BS na INA ?

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
mac1
Croentuzjasta
Posty: 181
Dołączył(a): 29.03.2002
Co to za paliwo Eurodiesel BS na INA ?

Nieprzeczytany postnapisał(a) mac1 » 08.06.2010 11:17

Na INA pojawiło się nowe paliwko ze znaczkiem BS. Kosztuje najdrożej.
Czy to ulepszony diesel w stylu v-power, ultimate, verva ?
pozdrawiam.
Biker_HR
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 847
Dołączył(a): 18.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Biker_HR » 08.06.2010 11:46

To je dizel gorivo za motore najnovije generacije, koje zadovoljava norme Euro 5.

Ako imate turbodizelasa sa sustavom Common-rail III. generacije i piezo-elektricnim brizgalicama, tada je koristenje takvog goriva (koje ispunjava standard Euro 5) nuznost.
mac1
Croentuzjasta
Posty: 181
Dołączył(a): 29.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) mac1 » 08.06.2010 13:11

Biker_HR napisał(a):To je dizel gorivo za motore najnovije generacije, koje zadovoljava norme Euro 5.

Ako imate turbodizelasa sa sustavom Common-rail III. generacije i piezo-elektricnim brizgalicama, tada je koristenje takvog goriva (koje ispunjava standard Euro 5) nuznost.


Dziękuję. Właśnie doczytałem na stronie INA.
Mam silnik bez cr w pompowtryskach, więc mogę lać tańsze. :-).
Pozdrawiam
nosekdomin
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 353
Dołączył(a): 02.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) nosekdomin » 08.06.2010 23:25

mac1 napisał(a):(...)
Mam silnik bez cr w pompowtryskach, więc mogę lać tańsze. :-).
Pozdrawiam


CR i PD (pompowtryski) są tak samo czułe. Tylko stare diesle na pompie rotacyjnej/rozdzielaczowej itp... bez szwanku znoszą gorsze jakości. Więc to że masz PD zamiast CR absolutnie nie zwalnia z konieczności zakupu paliw premium dla prawidłowej kondycji silnika i domniemanego bezawaryjnego przebiegu.

Więc jeżeli ukazały się na tych stacjach takie paliwa to radzę z nich korzystać.

Co prawda cena jest zazwyczaj najwyższa, lecz można (nie zawsze) się spodziewać lepszych osiągów, mniejszego spalania, i mniejszego zanieczyszczenia powietrza.

Niestety nie zawsze diesel jest ekonomiczny...

Pozdrówki
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3659
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 09.06.2010 05:58

- dizelsko gorivo EURODIESEL BS sa sadržajem sumpora do 10 mg/kg

- dizelsko gorivo EURODIESEL sa sadržajem sumpora do 50 mg/kg

- dizelsko gorivo DIESEL sa sadržajem sumpora većim od 50 mg/kg,

sumpor = siarka


krótko mówiąc:
"Ile pieniędzy, tyle muzyki"

:? :? :?
nosekdomin
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 353
Dołączył(a): 02.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) nosekdomin » 09.06.2010 22:30

mirko napisał(a):- dizelsko gorivo EURODIESEL BS sa sadržajem sumpora do 10 mg/kg

- dizelsko gorivo EURODIESEL sa sadržajem sumpora do 50 mg/kg

- dizelsko gorivo DIESEL sa sadržajem sumpora većim od 50 mg/kg,

(...)


No... ale też w ON klasy premium jest większa liczba cetanowa (nie mylić z oktanową w PB). Czyli ten niewielki odsetek większej liczby cetanowej dla mało wysilonych silników, z fabryczną niską mocą, jest bardzo dobry. W silnikach diesla z dużą mocą, trudno dostrzec poprawę osiągów i poprawę pracy i spalania. To jest temat rzeka. Były testy na hamowniach obalające teorię wzrostu mocy, ale jest wielka rzesza ludzi którzy czują różnicę podczas jazdy na ON premium. To są tematy bez końca.

Ktoś zada pytanie:

Po co w ogóle tyle rodzajów ON?

Bo ekspansja silnika diesla bardzo się rozwinęła w ostatnich latach. Zmieniły się typy zasilania silnika i osiągi.

Zwykły diesel bez turbo jest w stanie osiągnąć około 60-70 KM.
Z turbo (sami wiecie). Dla jednostki grupy AUDI czyli potocznie VW, blok silnika 1.9 (TDI) można bez jęków podkręcić do niespełna 200 KM.

Ale aby w/w podkręcony silnik długo pochodził, lub w ogóle silniki z CR i PD, ON musi być czyste, ponieważ do nowoczesnych i silnych diesli z turbo, duża moc wymusiła zaawansowane technologie z ogromnymi ciśnieniami roboczymi. Które przy zanieczyszczeniu ulegają awariom.

Podajże od września 2011 roku już wszystkie sprzedawane auta z dieslem pod maską mają mieć "PDF" (różne marki różne nazwy) czyli filtr cząstek stałych. Z uwagi na zanieczyszczenia jakie emituje ropniak. A to wykluczy używanie diesla do dojazdu do pracy po 2-3km. Bo taki filtr się zapełni błyskawicznie. A producenci paliw wychodzą na przeciw tym wszystkim i mają paliwa ON premium. Tak jak kolega mirko zauważył ON premium ma chociażby mniej siarki.

My w Polsce ekologią w ogóle się nie przejmujemy. Dla przykładu jeżeli oddasz auto w Niemczech do serwisu na wymianę turbiny to w niemieckim serwisie wymienią od razu katalizator. A u nas zamiast katalizatora instaluje się strumiennice, pomijam że na stacjach kontroli pomija się w ogóle ten fakt z uwagi na społeczne wyśmianie.

Taką mamy mentalność i rzeczywiście nie mamy pojęcia po co do naszych aut z dieslem lać ON premium. Ważne żeby jeździł i mało palił i żeby ON była jak najtańsza.

Tylko miłośnicy motoryzacji, oraz Ci ludzie którzy zakupili swe auta w salonie i planują jeździć nimi przez lata bezawaryjnie zastanawiają się nad tym czym zalać bak.
Co nie odbija się bez echa.
Ponieważ są niezbite dowody, że silniki w ciągłej eksploatacji na ON premium są w lepszym stanie technicznym jak i ekologicznym, co przekłada się na ekonomię. Lecz większość z Nas liczy tylko kasę przy dystrybutorze.
Marek75
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 116
Dołączył(a): 26.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marek75 » 01.03.2011 21:36

Od niedawna stałem się posiadaczem samochodu z silnikiem diesla, a konkretnie 1,9 JTDM-jet 16V z grupy fiata. Jest to mój pierwszy pojazd na "paliwo szatana" ;) kupiony specjalnie na długie, również wakacyjne wyjazdy. Na co dzień do miasta mam benzynkę 1.4.
Tankuję głównie na BP - ultimate 98 i ultimate diesel.
Reasumując, możecie podpowiedzieć co tankować w drodze do Chorwacji by uniknąć problemów. Jakie są odpowiedniki naszego ultimate diesel w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Słowenii no i oczywiście w Chorwacji?
Radoo
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 58
Dołączył(a): 03.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Radoo » 02.03.2011 10:19

Wynika z forum i lektury opisów rodzaju paliw, że:

- Czechy, Austria - Shell V-Power Diesel
- Słowenia - OMV - wybierz najdroższy diesel jaki mają
- CRO - INA - INA Eurodiesel BS Class DG EURO BS CLASS

Sam w Polsce leję V-Power i nie mam zamiaru wlewać niczego innego a w CRO będę tankować na INA.
Marek75
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 116
Dołączył(a): 26.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marek75 » 02.03.2011 11:48

Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Semedi
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 137
Dołączył(a): 18.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Semedi » 07.05.2011 16:36

Radoo napisał(a):Wynika z forum i lektury opisów rodzaju paliw, że:

- Czechy, Austria - Shell V-Power Diesel
- Słowenia - OMV - wybierz najdroższy diesel jaki mają
- CRO - INA - INA Eurodiesel BS Class DG EURO BS CLASS

Sam w Polsce leję V-Power i nie mam zamiaru wlewać niczego innego a w CRO będę tankować na INA.


A ja tym czasem do JTD z CR (1.9, 115KM) leję zwykłego diesla jak i 1000 innych użytkowników tychże silników i nie ma żadnych skutków ubocznych. Raz na jakiś czas 10.000km doleję uzdatniacza do diesla i tyle. Nie ma sensu przepłacać. Tankuję na Neste, Leclerk. Tak naprawdę tylko w samochodach z normą Euro 5 chyba należy stosować lepsze paliwo.
SoftRM
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 239
Dołączył(a): 08.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) SoftRM » 07.05.2011 19:01

Z osobistych doświadczeń w Chorwacji lata 2008 i 2009
radził bym jednak tam tankować tego nowego ON choć sam go nie próbowałem , ale doświadczyłem zwykłego ON w CRO , nigdy wcześniej i później moje auto czegoś takiego nie zaznało i to w rok w rok ,
podczas jazdy czarny dym a jak się przygazowało to czarna ściana z tyłu.
więc w tym roku na pewno spróbuje lepszego lub inaczej droższego paliwa
aha auta to Passat B5 z silnikiem 1,9 AFN.
janlewbr
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 197
Dołączył(a): 13.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) janlewbr » 07.05.2011 22:33

Potwierdzam INA Diesel porażka kompletna ,zatankowałem w Gospicu koło Lidla/Konzumu bo nie było nic innego . Osiągi :evil: , Mondek TDCI 1,8 na szczęście bez DPF'a ,jakoś to przeżył . Za nami na autostradzie siwy dym . Wyjeżdziłem to badziwie i zatankowałem "coś lepszego" Eurodisel też na INA osiągi kiepskie ale mniej dymił . Poprawka na OMV Eurodisel i jak ręką odjoł . OMV na pałudniu Chorwcji jest praktycznie nieosiągalne znalazłem w Splicie przy obwodnicy .
Ludziska jeśli macie autko z DPF'em ,jak mój szwagier, to tankujcie w Chorwacji , a szczególnie na INA'ie, najlepsze paliwo .
Mondkiem 1,8 TDCI ciężko holować Avensisa do serwisu . :twisted: Zapchany DPF
pawelh
Cromaniak
Posty: 1318
Dołączył(a): 25.11.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) pawelh » 08.05.2011 14:05

Mazda 5- INA ten sam problem i to dwa razy miałem wrażenie,że pali się samochód 8O
Lechu67
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 471
Dołączył(a): 02.02.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Lechu67 » 08.05.2011 21:55

Do sprawy można też podejść ekonomicznie : różnica w cenie między zwykłym ON a "premium" to przeważnie 3-4% więcej, natomiast sprawdzając ilość km przejechaną na baku wychodzi co najmniej 5% więcej na "premium" (sprawdzałem wielokrotnie na 3 samochodach z CR). Więc jesteśmy o 1-2 % do przodu na pieniądzach, a minimalnie lepsze osiągi i mniejsza awaryjność wychodzi gratis.
W Polsce tylko BP Ultimate (bo jakby coś to wiem dokładnie kogo po sądach ewentualnie włóczyć), a do Cro i w Cro tylko na OMV najdroższy ON chyba "premium".
Dario85
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 267
Dołączył(a): 14.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dario85 » 09.05.2011 15:21

a ja czytałem na forum ze siarka odpowiada za smarowanie czegos tam i lepiej na tym zwyklym ... jedno z naszych srodkow lokomocji to Fabia 1,9 Sdi .. prosty silnik bez turbiny ... co radzicie lać ? rzeczywiscie ten najzwyklejszy ina diesel taka katastrofa?
Następna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
Co to za paliwo Eurodiesel BS na INA ?
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone