CHORWACJA ONLINE

forum

Wasza Chorwacja Relacja 12
reklama

Relacja z wyjazdu do Rogożnicy.

Byliśmy w Chorwacji w zeszłym roku w miejscowości Senj, jak na pierwszy raz uważam, że było super. Tym razem postanowiliśmy pojechać dalej na południe. Nasz wybór padł na miejscowość Rogożnica (między Szybenikiem , a Trogirem). Wyjechaliśmy w sobotę wieczorem z miejscowości Radzionków 05.07.03.Wybór czasu był doskonały. Żadnych korków ani utrudnień. Jechaliśmy w dwa samochody (seat i opel) łącznie 7 osób (w tym troje dzieci). Trasa standardowa (tj. Cieszyn, Wiedeń, Graz, Maribor, Karlovac, maleńki!!!! objazd, Szybenik). A teraz przestroga: niech się wam nie zepsuje samochód!!!! Niestety zepsuł się mój opel, niby błahostka (alternator) Wizyta w serwisie opla w Szybeniku kosztowała mnie raptem blisko 500 Euro. Wymienili też (nie wiem, czemu) akumulator, i oczywiście nic nie rozumieli po polsku, angielsku i niemiecku. Na koniec nie przyjęli zapłaty kartą Visa, tylko Euro. Na tym koniec naszych kłopotów. Mieliśmy zarezerwowany domek za 63 Euro doba, przypominam 7 osób. Było to 3 sypialnie, kuchnia, łazienka i mały taras(na zdjęciu). Pogoda była wspaniała, do plaży było ok. 70 m. (plaża przy domkach druga plaża w centrum miasteczka). Tłoku w lipcu nie było. Czas mile upływał na leniuchowaniu w słońcu, na wycieczkach (Trogir, Wodospady Krka, okoliczne miejscowości), a także na degustacji miejscowych potraw i naaaaapojów !!! Niestety produkty żywnościowe w sklepach bardzo drogie, napoje też: piwo w sklepie 5 kun(ok. 3 zł.) w restauracji 15 kun!!! Jeszcze o miejscowości mała, ale jest gdzie pochodzić - sporo knajpek, sklepów, nawet samy, poczta, bank, bankomaty, apteka, przepiękny port jachtowy, kantor, piekarnia, ciastkarnia, targowisko. I tak upłynęły blisko dwa tygodnie. Wracaliśmy w piątek, tym razem bez problemów, korków.

Jeśli interesuje kogoś adres to podaję: Rogoznica ul. Nova B 12. Gospodarz: Marko Neveśćanin tel. 021890137; 0915806287. Można porozumieć się w jęz. angielskim.

Pozdrawiam, Mariusz. Chętnie odpiszę na pytania

Mariusz

Wszystkich chętnych zapraszamy do nadsyłania relacji.