Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Usunięty DPF - kary, kontrole, opinie (Europa)

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
kubek_77
Odkrywca
Posty: 67
Dołączył(a): 24.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) kubek_77 » 02.07.2015 15:52

Tak w miastach powstają coraz to liczniejsze obwodnice, którymi można jeździć dziesiątki km, tylko tyle mi się nie zgadzało. Ale to jest słuszne jedynie gdy diesla eksploatujemy na dłużźszych dystansach. Rozumiem, że tobie chodziło o tzw. centrum i 2 km po bułki, jak tak to ok.
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1015
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 02.07.2015 16:21

kubek_77 napisał(a):Rozumiem, że tobie chodziło o tzw. centrum i 2 km po bułki, jak tak to ok.

Dokładnie :D A tak na marginesie, zastanawiałem się jak wyglądałby program SONDA traktujący o nowoczesnych TD :?: Nieodżałowani Kurek i Kamiński wiedli by spór o wiele ciekawszy choć i podobny do naszego. Miałem to szczęście oglądania w "czasie rzeczywistym" SONDY i te czwartkowe wieczory to było święto. Szkoda, że to się już nie powtórzy. Teraz takich budzących ciekawość świata programów już nie ma :cry:
A&S
Croentuzjasta
Posty: 237
Dołączył(a): 20.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) A&S » 02.07.2015 20:07

kubek_77 napisał(a):Tak w miastach powstają coraz to liczniejsze obwodnice, którymi można jeździć dziesiątki km, tylko tyle mi się nie zgadzało. Ale to jest słuszne jedynie gdy diesla eksploatujemy na dłużźszych dystansach. Rozumiem, że tobie chodziło o tzw. centrum i 2 km po bułki, jak tak to ok.


Paradoksalnie takich jest najwięcej co dieslem jada 2-3 km i koniec. Byla swego czasu w Polsce moda na diesle, każdy chciał mieć TDi na klapie i miał nawet jak miał hdi pod maską :P Wielu to jeszcze zostało i nie rozumieją sensu posiadania diesla :) bo nie jest sensem jednorazowy w roku wyjazd do Cro czy Włoch czy gdzie indziej, na takim czymś się nie zaoszczędzi różnicy w cenie zakupu a o serwisie nie wspomnę - diesla droższy..
Phobos
Globtroter
Posty: 53
Dołączył(a): 24.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Phobos » 02.07.2015 23:36

Ale moda na diesle w Polsce ma się dobrze. Przeciętny Kowalski nie rozumie niuansów motoryzacyjnych, specyfiki poszczególnych rodzajów napędu, a na dodatek brak mu wyobraźni, by próbować przewidzieć, co może się stać za kilka lat. Do niego przemawia jedynie to, że "dizelek panie to pińć i pół literka weźmie", a benzyniak o podobnej mocy 7-8. I pozamiatane. W tak zwanym międzyczasie, wysypie się dwumasa, trzeba będzie zregenerować lub wymienić suszarkę, padną wtryski, a także pompa wtryskowa przeniesie się do krainy wiecznych łowów. I co wówczas z planem oszczędności na paliwie? Cytując klasykę - i cały misterny plan w piz... Oczywiście nakreśliłem czarny scenariusz. Sam 10 lat temu miałem japońskiego diesla i był absolutnie bezawaryjny. Ale biorąc pod uwagę, że średni wiek auta w Polsce oscyluje w okolicach 15 lat, to scenariusz taki jest więcej niż prawdopodobny. Obserwuję teraz znajomych, jak zmagają się ze swoimi klekotami i nie wygląda to ciekawie. Niestety czasy Mercedesów W124 i W201 z dwulitrowym dieslem o mocy 72-75KM, czy Volkswagenów z 1.9 tdi 90KM z pompą rotacyjną i turbiną bez zmiennej geometrii, to już wspomnienie. To se ne vrati.
A wracając do filtrów cząstek stałych. Jakiś czas temu, znajomemu padło to cudo w aucie na gwarancji. W ASO bez szemrania wymielili filtr, a całość usługi została wyceniona na 8000zł 8O
A&S
Croentuzjasta
Posty: 237
Dołączył(a): 20.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) A&S » 04.07.2015 19:27

No proszę, a co to za ASO, które DPF na gwarancji wymienia? Przecież oni to traktują jak sprzęgło jako zwykły element eksploatacyjny :)
Phobos
Globtroter
Posty: 53
Dołączył(a): 24.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Phobos » 06.07.2015 15:11

ASO producenta z grupy VAG. Czy traktują filtry jak części eksploatacyjne, podlegające zużyciu, a co za tym idzie nie podlegające gwarancji, tego nie wiem. Jeśli tak, to być może przyzwoitość nakazała im przyjąć na klatę fakt, że skoro taki filtr pada przed upływem pół roku, od wyjazdu auta z salonu, to prawdopodobnie był wadliwy.
yooshky
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1012
Dołączył(a): 24.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yooshky » 06.07.2015 15:55

A&S napisał(a):każdy chciał mieć TDi na klapie i miał nawet jak miał hdi pod maską :P

Czym się różni HDi od TDi?
Chyba chodziło Ci raczej o SDI...
kataryniarz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 539
Dołączył(a): 28.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) kataryniarz » 06.07.2015 17:10

Informacyjnie FAP to nie do końca to samo co DPF. Jak zwykle w takich dyskusjach powtarzanie zasłyszanych mitów, a już najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy w życiu diesla nie użytkowali :mrgreen:
A&S
Croentuzjasta
Posty: 237
Dołączył(a): 20.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) A&S » 06.07.2015 17:16

yooshky napisał(a):
A&S napisał(a):każdy chciał mieć TDi na klapie i miał nawet jak miał hdi pod maską :P

Czym się różni HDi od TDi?
Chyba chodziło Ci raczej o SDI...


Mechanikiem nie jestem i dla mnie tylko literkami - każdy producent ma swoje oznaczenia - Grupa VW ma TDi a PSA ma HDi :)

Co nie zmienia faktu że popularność diesli zawdzięczamy 1.9TDi od VW właśnie :)
A&S
Croentuzjasta
Posty: 237
Dołączył(a): 20.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) A&S » 06.07.2015 17:18

Phobos napisał(a):ASO producenta z grupy VAG. Czy traktują filtry jak części eksploatacyjne, podlegające zużyciu, a co za tym idzie nie podlegające gwarancji, tego nie wiem. Jeśli tak, to być może przyzwoitość nakazała im przyjąć na klatę fakt, że skoro taki filtr pada przed upływem pół roku, od wyjazdu auta z salonu, to prawdopodobnie był wadliwy.


Czasem dobra i życzliwa osoba się trafi :) Pól roku to faktycznie musiała być jakaś wada albo kompletny brak umiejętności użytkowania diesla ale wtedy nie tylko DPF by poszedł :)
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1015
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 06.07.2015 17:27

A&S napisał(a):Co nie zmienia faktu że popularność diesli zawdzięczamy 1.9TDi od VW właśnie :)

Racja szczególnie u nas w kraju gdzie magia VW jest wciąż wielka ale Common Rail opracował i wprowadził jako pierwszy FIAT (w Alfie Romeo 156 jeśli dobrze pamiętam). A to właśnie CR zapewnia fajną "nie dieslowską" pracę nowoczesnych TD.
A&S
Croentuzjasta
Posty: 237
Dołączył(a): 20.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) A&S » 06.07.2015 19:41

Trzeba przyznać że od tamtych czasów diesle przeszły GIGANTYCZNĄ drogę! Dzisiejsze jednostki to naprawdę mistrzostwo świata. Kto by pomyślał jeszcze 10 lat temu że prawie dwu tonowe BMW w dieslu może zjeść na światłach np Carrere S :D
yooshky
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1012
Dołączył(a): 24.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yooshky » 06.07.2015 20:23

Crocodyl napisał(a):
A&S napisał(a):Co nie zmienia faktu że popularność diesli zawdzięczamy 1.9TDi od VW właśnie :)

Racja szczególnie u nas w kraju gdzie magia VW jest wciąż wielka ale Common Rail opracował i wprowadził jako pierwszy FIAT (w Alfie Romeo 156 jeśli dobrze pamiętam). A to właśnie CR zapewnia fajną "nie dieslowską" pracę nowoczesnych TD.


Pamiętam pierwsze silniki na CR (fiatowskie), biły na głowę kulturą pracy inne "klekoty". Dzisiejsze TDI grupy VAG to tak na prawdę TDI-CR (od ok. 2010 r. pompowtryski poszły do lamusa na rzecz common rail).
toomas
Cromaniak
Posty: 690
Dołączył(a): 03.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) toomas » 06.07.2015 21:03

A&S napisał(a):Trzeba przyznać że od tamtych czasów diesle przeszły GIGANTYCZNĄ drogę! Dzisiejsze jednostki to naprawdę mistrzostwo świata. Kto by pomyślał jeszcze 10 lat temu że prawie dwu tonowe BMW w dieslu może zjeść na światłach np Carrere S :D


W dieslu to moze nie ale z dieslem to już prędzej. Wiem, czepiam się ale piszmy po polsku
coobah
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 420
Dołączył(a): 03.03.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) coobah » 07.07.2015 00:26

Bo wybrać i kupić diesla to trzeba umieć. :)
Ja tak zrobiłem i śmigam wokół komina od 5 lat dieslem.
Około 1000 km miesięcznie, 5 lat bezawaryjnie :P
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Usunięty DPF - kary, kontrole, opinie (Europa) - strona 3
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone