Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Stacje BP

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
daisykf
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 16.06.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) daisykf » 15.06.2009 17:52

Podstawowa sprawa, jeśli chodzi o paliwa w CRO to taka, że imporują je z bliskiego wschodu, albo od Kadafiego. Jest to ropa i paliwo tzw słodkie, mało siarki. My z racji dozgonnej przyjaźni w "wielkim" bratem kupujemy prawie wszystko od niego, poza spradycznymi przypadkami importu.
Paliwo przerabia się w polskich rafineriach, a czasami o zgrozo importujemy palio bezpośrednio i to jest syf.
BP, Shell. itd kupuje nasze paliwo i dodaje tylko domieszki. Np Shell diesel vipower jest modyfikowany płynna domieszką gazu ziemnego- w moim wypadku swierzy diesel bezpośredni wtrysk to dramat.
Tem zapłonu ok 6C wyższa.
memaka
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 44
Dołączył(a): 18.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) memaka » 18.06.2009 04:08

Tak jak wypowiedzieli się przedmówcy paliwo jest o wiele lepsze niż u nas nie wybierając specjalnie stacji paliwowych. Jeździłem kiedyś na LPG i byłem w szoku jaką jakość ma gaz (szedł jak na benzynie). Co do LPG to Chorwaci mają normy i tego się trzymają, a u nas wolna amerykanka. Najtańsze paliwo w Bośni i także rewelacja, a może nie rewelacja tylko tak ma być.
janniko
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3195
Dołączył(a): 08.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) janniko » 18.06.2009 07:50

memaka napisał(a):.... paliwo jest o wiele lepsze niż u nas ....


Bo tylko u nas można "chrzcić" paliwo, być przyłapanym na tym i spokojnie sobie dalej funkcjonować przez wiele miesięcy aż do ewentualnej sprawy sądowej. Pisali o wielu podobnych przypadkach!!!

Tylko w Polsce.. (wykluczając Ukrainę i Rosji, gdzie nigdy nic nie wiadomo) :(

Mój meches ostatnio zatankował na Arge swoje Mitsubishi Space Wagon (P95) i silnik poszedł do zupełnej wymiany! Nie dało się uratować. Po rozmontowaniu na tłokach był jakiś cholerny smar. Polonez by to zżarł, ale bidny Japoniec się rozwalił..

PS
Słyszałem, że nawet w Rumunii i w Bułgarii nie robią takich przekrętów jak w Polsce! A tym bardziej w rządzonej prze mafię Albanii!!!

W Polsce należałoby zrobić totalną rewolucję paliwową.. i co by to dało?
jarku007
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 116
Dołączył(a): 02.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) jarku007 » 18.06.2009 11:44

Shell diesel vipower jest modyfikowany płynna domieszką gazu ziemnego- w moim wypadku swierzy diesel bezpośredni wtrysk to dramat.
    Do nowoczesnych silników Diesla z systemem CR z filtrem cząsteczek stałych ( Fap/Dpf ) paliwo VpoverDiesel z GLT totalnie się nie nadaje !.
      Wracając do pytania odnośnie stacji Shell / BP to ostatnia stacja na autostradzie w Austrii jest właśnie Shella .
      Lubią być na niej duże korki , więc ja osobiście preferuje jechać dalej i zjechać na następnym zjeżdzie zaraz przed granicą ze SLO .
      Ok. 1 km od autostrady jest duże centrum handlowe z stacją Agip a dla dzieciaków McDonalds .
      Benzyna i Diesel rewelacja ( sprawdzone ) - przecież to firma która dostarcza paliwa do F1 .
      Generalnie nie powinieneś mieć problemów w HR / SLO z benzyną .
      Jakościowo mają je chyba lepsze jak u nas ( każdy kto dużo jezdzi po naszym kraju to wie jakie są czasami problemy z autem po zatankowaniu jakiegoś " syfu " ) .
    maniek74
    Globtroter
    Posty: 38
    Dołączył(a): 02.01.2009

    Nieprzeczytany postnapisał(a) maniek74 » 18.06.2009 22:14

    jarku007 napisał(a):
    Shell diesel vipower jest modyfikowany płynna domieszką gazu ziemnego- w moim wypadku swierzy diesel bezpośredni wtrysk to dramat.
      Do nowoczesnych silników Diesla z systemem CR z filtrem cząsteczek stałych ( Fap/Dpf ) paliwo VpoverDiesel z GLT totalnie się nie nadaje !.
        Wracając do pytania odnośnie stacji Shell / BP to ostatnia stacja na autostradzie w Austrii jest właśnie Shella .
        Lubią być na niej duże korki , więc ja osobiście preferuje jechać dalej i zjechać na następnym zjeżdzie zaraz przed granicą ze SLO .
        Ok. 1 km od autostrady jest duże centrum handlowe z stacją Agip a dla dzieciaków McDonalds .
        Benzyna i Diesel rewelacja ( sprawdzone ) - przecież to firma która dostarcza paliwa do F1 .
        Generalnie nie powinieneś mieć problemów w HR / SLO z benzyną .
        Jakościowo mają je chyba lepsze jak u nas ( każdy kto dużo jezdzi po naszym kraju to wie jakie są czasami problemy z autem po zatankowaniu jakiegoś " syfu " ) .
      Agip jest też na wylocie z Mariboru w strone Ptuj ,tankowałem też na Petrolu przed granica z Hr super paliwo jak do mojego diesla,bo w samej Hr mieszane uczucia co do jakości na stacjach INA
      FUX
      Weteran
      Avatar użytkownika
      Posty: 13020
      Dołączył(a): 14.05.2005

      Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 19.06.2009 06:06

      maniek74 napisał(a):
      jarku007 napisał(a):
      Shell diesel vipower jest modyfikowany płynna domieszką gazu ziemnego- w moim wypadku swierzy diesel bezpośredni wtrysk to dramat.
        Do nowoczesnych silników Diesla z systemem CR z filtrem cząsteczek stałych ( Fap/Dpf ) paliwo VpoverDiesel z GLT totalnie się nie nadaje !.
          Wracając do pytania odnośnie stacji Shell / BP to ostatnia stacja na autostradzie w Austrii jest właśnie Shella .
          Lubią być na niej duże korki , więc ja osobiście preferuje jechać dalej i zjechać na następnym zjeżdzie zaraz przed granicą ze SLO .
          Ok. 1 km od autostrady jest duże centrum handlowe z stacją Agip a dla dzieciaków McDonalds .
          Benzyna i Diesel rewelacja ( sprawdzone ) - przecież to firma która dostarcza paliwa do F1 .
          Generalnie nie powinieneś mieć problemów w HR / SLO z benzyną .
          Jakościowo mają je chyba lepsze jak u nas ( każdy kto dużo jezdzi po naszym kraju to wie jakie są czasami problemy z autem po zatankowaniu jakiegoś " syfu " ) .
        Agip jest też na wylocie z Mariboru w strone Ptuj ,tankowałem też na Petrolu przed granica z Hr super paliwo jak do mojego diesla,bo w samej Hr mieszane uczucia co do jakości na stacjach INA

        Tankowałem w INA i ON i Pb.
        Twoich uczuc nie podzielam...
        A pewny jesteś, że dobry ON wlałeś, czy ten tańszy :wink: .
        maniek74
        Globtroter
        Posty: 38
        Dołączył(a): 02.01.2009

        Nieprzeczytany postnapisał(a) maniek74 » 19.06.2009 20:57

        FUX napisał(a):
        maniek74 napisał(a):
        jarku007 napisał(a):
        Shell diesel vipower jest modyfikowany płynna domieszką gazu ziemnego- w moim wypadku swierzy diesel bezpośredni wtrysk to dramat.
          Do nowoczesnych silników Diesla z systemem CR z filtrem cząsteczek stałych ( Fap/Dpf ) paliwo VpoverDiesel z GLT totalnie się nie nadaje !.
            Wracając do pytania odnośnie stacji Shell / BP to ostatnia stacja na autostradzie w Austrii jest właśnie Shella .
            Lubią być na niej duże korki , więc ja osobiście preferuje jechać dalej i zjechać na następnym zjeżdzie zaraz przed granicą ze SLO .
            Ok. 1 km od autostrady jest duże centrum handlowe z stacją Agip a dla dzieciaków McDonalds .
            Benzyna i Diesel rewelacja ( sprawdzone ) - przecież to firma która dostarcza paliwa do F1 .
            Generalnie nie powinieneś mieć problemów w HR / SLO z benzyną .
            Jakościowo mają je chyba lepsze jak u nas ( każdy kto dużo jezdzi po naszym kraju to wie jakie są czasami problemy z autem po zatankowaniu jakiegoś " syfu " ) .
          Agip jest też na wylocie z Mariboru w strone Ptuj ,tankowałem też na Petrolu przed granica z Hr super paliwo jak do mojego diesla,bo w samej Hr mieszane uczucia co do jakości na stacjach INA

          Tankowałem w INA i ON i Pb.
          Twoich uczuc nie podzielam...
          A pewny jesteś, że dobry ON wlałeś, czy ten tańszy :wink: .
          droższy,zawsze tankuje eurodiesla
          jarku007
          Odkrywca
          Avatar użytkownika
          Posty: 116
          Dołączył(a): 02.02.2009

          Nieprzeczytany postnapisał(a) jarku007 » 20.06.2009 11:21

            Byłem w HR kilka razy , ale zawsze Dieslem z CR ( w ubiegłym roku z DPF - który jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa ) i nigdy nie miałem problemu .
            W samej HR tankuje Diesla ( droższego )na INA i było zawsze wszysto O.K.
            Znajomi mają auto benzynowe i w ich przypadku też zawsze wszystko odbywało się bez problemów .
            Tak jak już pisałem w poprzednim poście większe prawdopodobieństwo trafienia na "chrzczone" paliwo jest u nas w kraju , nawet na markowej stacji .
          skidi
          Autostopowicz
          Posty: 1
          Dołączył(a): 12.06.2010

          Nieprzeczytany postnapisał(a) skidi » 12.06.2010 22:54

          Piotrek_B napisał(a):
          daro1 napisał(a):.....Zlecaja stacje SHELL lub BP .....

          A czy Twoim zdaniem paliwo na BP i SHELL poza granicami Polski to to samo paliwo co u nas, że musisz tam tankować?

          Pozwolicie, że się wtrącę. Pracuję w paliwach (co prawda nie polskich, ale coś mi się tam o uszy w pracy obija). Dokladnie jak pisze daisykf w Pl CAŁE paliwo (oprócz Lukoilu i czasami (podkreślam - czasami!) 98mek, które np w Shellu są importowane z Niemiec) pochodzi z Orlenu i Lotosu, a tylko dodawane są w blendowniach odpowiednie dodatki do 98ki. Po prostu wszystkie firmy tu u nas kupują 95tkę, bo nijak im się nie opłaca transport z własnych rafinerii. Więc nie wiem jaki sens ma polecanie BP czy Shella przez serwis Toyoty. To jest kwestia tylko i wyłącznie utrzymania zbiorników i rozrzedzania benzyny, a nie producenta. Bo ten - jest u nas jeden.

          A wracając do tematu - czy w Chorwacji serio nie ma ani jednej stacji Shella?
          bb84
          Odkrywca
          Posty: 105
          Dołączył(a): 17.06.2008

          Nieprzeczytany postnapisał(a) bb84 » 13.06.2010 13:19

          Dodam jeszcze sposób przechowywania paliwa itp itd i nie wiele ma wspoónego tutaj nazwa stacji ... jakaś straszna ściema z tym polecanym paliwem shlea czy bp wydaje mi się ze wlaściciel omawianej toyoty po prostu korzystając z rady i tankując na tych stacjach miał szczęscie i nie trafił na na goownianą benzyne :)

          Swoją droga korzystanie z firmowych stacji nie tzw krzaków ;) dość mocno minimalizuje ryzyko trafnego paliwa ... ale niestety nie wyklucza w 100 % takiej możliwości swoją drogą jak pokazuja badania paliwo się poprawiło ale i tak do zachodniej europy trochę brakuje , niestety widać to zwłaszcza po wtryskach nowoczesnych diesli :/ no i sam tego doświadczam bo w tym roku powróciłem do najkorzystniejszej dla mnie opcji czyli "żwawa" benzyna + dobra instalacja Lpg i w takiej opcji idealnie po spalaniu widać gdzie maja lipny gaz ... :/
          kotbury
          Croentuzjasta
          Avatar użytkownika
          Posty: 259
          Dołączył(a): 10.04.2010

          Nieprzeczytany postnapisał(a) kotbury » 13.06.2010 22:29

          Z BP mam bardzo dobre doświadczenia. kiedyś, tankowałem wyłacznie w sieci JET (teraz tę sieć wykupił Lukoil), samochód jeździł normalnie. Raz zdarzyło się, że moja stacja była zamknięta, pojechałem obok do BP. Po zatankowaniu przejechałem na pełnym zbiorniku 50km więcej w Warszawie. 50km to już nie przypadek.
          Leje zawsze pod korek, samochód to Fiat Siena 1,6.
          Wiem o tym, że wszelkie paliwo w Polszcze pochodzi tak naprawdę od jednego wytwórcy, ale różnice jednak są.
          tadzikmal
          Croentuzjasta
          Posty: 148
          Dołączył(a): 17.04.2009

          Nieprzeczytany postnapisał(a) tadzikmal » 27.06.2010 22:30

          Coś mi się obiło o uszy, że tiffon to jest wykupiony przez BP, ale nie daję sobie ręki obciąć. Ja wczoraj wróciłem i tankowałem na Inie i OMV ten nowy Eurodiesel BS i w sumie kłopotów żadnych nie miałem, ale spalił mi trochę więcej niż zwykle i jakiś taki głośniejszy był (ford CR 1,8 tdci 115 km). Mi się wydaję, że dawne paliwko OMV premium było lepsze. Ale może to tylko sugestia. (acha teraz zarówno na INIE i OMV był Eurodiesel BS)
          Bert
          Croentuzjasta
          Avatar użytkownika
          Posty: 150
          Dołączył(a): 24.02.2009

          Nieprzeczytany postnapisał(a) Bert » 29.06.2010 19:31

          Mam ten sam problem, bo sam mam hamerykańskiego vana (chrysler Town'n'Country)...czujniki są wyczulone na jakość paliwa i też mi wywalało check engine. Chciałem to jakoś zneutralizować, ale spec od hamerykanów stwierdził, że ten typ tak ma. Można resetować komputer, ale po dwóch - trzech tankowaniach problem wróci...To nie wina sondy a czujników - w moim przypadku czujnika odprowadzania par paliwa. Nie da się tego obejść - fora netowe też sobie z tym nie radzą.

          Któregoś pięknego dnia, zdenerwowawszy się już na tą pomarańczową lampkę - wyjąłem żarówkę i nic nie świeci :)
          Poprzednia strona

          Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi


          • Podobne tematy
            Ostatni post

          cron
          reklama
          Chorwacja Online
          [ reklama ]    [ kontakt ]

          Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

          Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

          Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone