Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Rezygnacja z rezerwacji w biurze podróży

Jacy są Chorwaci, ile co kosztuje w Chorwacji, czy warto jadać w restauracjach, co zabrać ze sobą z Polski, czym najlepiej płacić, na co szczególnie uważać oraz wszystkie inne pytania i uwagi związane z wyjazdami, także te nietypowe czy specjalistyczne, powinny znaleźć się w tym miejscu.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
talkus
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 22.03.2010
Rezygnacja z rezerwacji w biurze podróży

Nieprzeczytany postnapisał(a) talkus » 23.03.2010 20:51

Witam
Mam takie pytanie?
Zrobiłem rezerwację na apartament w biurze Casamundo, potem znalazłem lepszą ofertę w innym biurze i tam też zrobiłem rezerwację. Wysłałem na drugi dzień do nich(Casamundo) e-maila z informacją, że rezygnuję.
Dostałem wiadomość, że jeżeli rezygnuję to muszę opłacić 25% całego pobytu.
Gdy dokładnie poczytałem ogólne warunki świadczenia usług, to tam jest taki zapis.
Proszę o pomoc, czy Oni mają prawo do takich zagrywek, zwłaszcza że zrezygnowałem na drugi dzień. Chyba są u nas jakieś przepisy, które to regulują, tzn. zawieranie umów na odległość. Właściwie to żadnej umowy nie było, nic nie podpisałem, więc jak to jest naprawdę.
pozdr
mala
Croentuzjasta
Posty: 153
Dołączył(a): 22.11.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) mala » 23.03.2010 21:35

Jeżeli nie podpisałeś umowy to mogą Cię pocałować w... nos :D

(Art. 14. 1. Umowa o świadczenie usług turystycznych polegających na organizowaniu imprez turystycznych wymaga formy pisemnej)
talkus
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 22.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) talkus » 23.03.2010 22:04

Jesteś tego pewny?
A co z tym zapisem:

http://www.casamundo.pl/agb/pl/agb.php?c=hh

a konkretnie:
Ogólne warunki pośrednictwa -pkt I)

Dzięki
pozdr
pasażer
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3391
Dołączył(a): 07.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) pasażer » 23.03.2010 22:21

talkus napisał(a):Zrobiłem rezerwację... Wysłałem na drugi dzień do nich(Casamundo) e-maila z informacją, że rezygnuję.

3. Potwierdzenie rezerwacji/rachunek nastepuje w ciagu 14 dni. W tym czasie najemca jest zwiazany z oferta. Dopiero wraz z przeslaniem potwierdzenia rezerwacji/rachunku skutecznie dochodzi do umowy najmu.

Z tego co piszesz potwierdzenia Ci jeszcze nie zdążyli przesłać. Tak?
mala
Croentuzjasta
Posty: 153
Dołączył(a): 22.11.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) mala » 23.03.2010 22:29

Tak. Jeśli chodzi o prawo Polskie..Bez względu na to czy sprzedaje oferte orgaznizator czy pośrednik musi być umowa pisemna!
Proponuje abyś zadzwonił do Polskiej Izby Turystyki i Urzedu Ochrony Konsumentow..
talkus
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 22.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) talkus » 23.03.2010 22:29

Już po kilku godzinach przysłali mi coś takiego w PDF:

"serdecznie dziękujemy za wiążące zapytanie o rezerwację.
Potwierdzenie wiążącego zapytania o rezerwację zostanie przysłane przez organizatora podróży Interholiday AG na podany
adres e- mail.
Numer referencyjny id102470
Prosimy wydrukować to potwierdzenie i podać numer referencyjny w przypadku pytań dotyczących rezerwacji."

Wydaje mi się, że to jest tylko zapytanie, a nie rezerwacja wiążąca?

Sam już nie wiem
pozdr
jorgus111
Moderator
Avatar użytkownika
Posty: 3080
Dołączył(a): 08.01.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) jorgus111 » 23.03.2010 22:36

talkus napisał(a):Wydaje mi się, że to jest tylko zapytanie, a nie rezerwacja wiążąca?

Sam już nie wiem
pozdr


To tylko była wstępna rezerwacja :wink: nie masz podpisanej umowy, zapłaconej zaliczki - więc nie ma wiążącej rezerwacji 8) .... że też nie masz czym sobie głowy zaprzątać przed snem :roll:
fotograf123
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 523
Dołączył(a): 16.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) fotograf123 » 23.03.2010 22:43

z tego linka wynika że miożesz zrezygnować a 25% to zaliczka za apartament którą wpłacasz jak nic nie wpłaciłeś to jest to nie wiążąca umowa
ja bym nic nie wpłacał tylko ich poinformował że rezygnuje (co już zrobiłeś) nie mają prawa z ciebie nic ściągać...

to jest tak napisane żeby ludzie myśleli że jak wyślą maila to już muszą zapłacić.

Ja bym nie płacił i się tym nie przejmował....
talkus
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 22.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) talkus » 23.03.2010 22:46

To cieszę się!!!

A tak na przyszłość:
kiedy rezerwacja jest wiążąca?
Przecież wszystkie dokumenty są w formie elektronicznej, więc nie ma tu mowy o podpisie?
pozdr
Artur68
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 671
Dołączył(a): 14.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Artur68 » 23.03.2010 23:00

talkus - MOŻESZ SPAĆ SPOKOJNIE !!!
1.Nic nie wpłaciłeś
2.Nic nie podpisałeś

Podam Ci najlepszy przykład, bo osobisty.

Zrobiłem rezerwację w biurze turystycznym na stronie internetowej.

Dostałem potwierdzenie drogą mailową warunków świadczenia usług,umowę i numer konta do wpłaty.

Wpłaciłem wymaganą kwotę,drogą mailową odesłałem ( zeskanowaną ) podpisaną umowę.

Od tego momentu - odesłania podpisanej umowy - obowiązują mnie wszelkie - koszty rezygnacji z podpisanej umowy.
Artur68
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 671
Dołączył(a): 14.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Artur68 » 23.03.2010 23:05

talkus napisał(a):kiedy rezerwacja jest wiążąca?
Przecież wszystkie dokumenty są w formie elektronicznej, więc nie ma tu mowy o podpisie?
pozdr


Dostałem z biura drogą elektroniczną wzór umowy.
Wydrukowałem go,podpisałem,zrobiłem skan.
Skan z podpisem odesłałem również drogą mailową.
pasażer
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3391
Dołączył(a): 07.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) pasażer » 24.03.2010 10:13

jorgus111 napisał(a):To tylko była wstępna rezerwacja :wink:

Podobnie jak z rezerwacją apartamentu np ten

- ktoś pyta o termin > czyli W tym czasie najemca jest zwiazany z oferta.

- zajęte > czyli Dopiero wraz z przeslaniem potwierdzenia rezerwacji/rachunku skutecznie dochodzi do umowy najmu.



_____________________________
Za powyższe bzdury nie biorę pieniędzy ani odpowiedzialności.
Plumek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3893
Dołączył(a): 20.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Plumek » 25.03.2010 11:11

Proponuję lekturę ustawy "Świadczenia usług drogą elektroniczną" oraz dokładną lekturę "Warunków rezerwacji" tegoż biura. Nie twierdzę, że biuro ma prawo żądać opłaty za rezygnację z rezerwacji - należy to sprawdzić.

Wg polskiego prawa nie ma obowiązku podpisywania umowy wydrukowanej na papierze i odsyłania tego egzemplarza do organizatora czy tam pośrednika.

Przestroga na przyszłosć dla wszystkich: ZANIM cokolwiek kliknięcie w necie - przeczytajcie warunki rezerwacji.
Vjetar
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 45312
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 25.03.2010 13:18

Plumek napisał(a):Proponuję ....


Jeśli usługę traktować jako towar to możemy zrezygnować z internetowych zakupów bez jakiejkolwiek przyczyny, odsyłając zakupiony towar wraz z oświadczeniem o rezygnacji w terminie do 10 dni ...
Plumek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3893
Dołączył(a): 20.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Plumek » 27.03.2010 12:19

JacYamaha napisał(a):
Plumek napisał(a):Proponuję ....


Jeśli usługę traktować jako towar to możemy zrezygnować z internetowych zakupów bez jakiejkolwiek przyczyny, odsyłając zakupiony towar wraz z oświadczeniem o rezygnacji w terminie do 10 dni ...


No właśnie usługi nie można traktować jako towar. Dlatego jest ustawa o "świadczeniu USŁUG drogą elektroniczną", a osobna o sprzedazy towarów.
Następna strona

Powrót do Ceny, usługi, przepisy, porady różne.


  • Podobne tematy
    Ostatni post

Rezygnacja z rezerwacji w biurze podróży
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Forum wykorzystuje oprogramowanie M 2.0. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2017