Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Rezerwacja poprzez booking.com

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
viltob08
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1330
Dołączył(a): 09.05.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) viltob08 » 17.04.2018 09:55

Tak, nieco droższe, ale zdarzyło nam się już skorzystać z opcji odwołania rezerwacji i w ten sposób nie zapłaciliśmy nic :-) Nie są to wielkie różnice, bo czasami 1-2 euro ( oczywiście zależy od kwatery ;-) ). Według mnie, warto dla świętego spokoju :lol:
dominikzw
Croentuzjasta
Posty: 390
Dołączył(a): 19.04.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) dominikzw » 21.04.2018 12:37

Witam
Mam do Was specjalistów pytanie.
Zarezerwowałem sobie pobyt 20.08 - 30.08 na booking. Do 20.07 mam darmowe anulowanie wyjazdu. Koszt wyjazdu został mi policzony 922 euro.
Znalazłem taką informacje:
Szczegóły dotyczące płatności
19 LIP 2018 € 922
Pobierzemy od Ciebie płatność, więc Ty po prostu jedziesz na miejsce i cieszysz się wyjazdem!

Jednak gdy wybiorę - Co jest wliczone w cenę to mam informacje:
Metoda gwarancji rezerwacji: MasterCard. Wszystkie opłaty zostaną automatycznie odliczone zgodnie z planem płatności. Twoja rezerwacja jest teraz potwierdzona.
19 LIP 2018 (100%) € 922 Ten obiekt akceptuje następujące formy płatności: karty kredytowe nie są akceptowane; tylko gotówka

Więc teraz nie rozumiem czy za pobyt muszę zapłacić gotówką na miejscu 922 euro czy booking sam pobierze z mojej karty 922 euro i temat opłaty za pobyt jest już zamknięty?

dziękuje za pomoc
babiszado
Odkrywca
Posty: 82
Dołączył(a): 02.08.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) babiszado » 22.04.2018 10:03

Chyba szybszą i bardziej pewną odpowiedź uzyskasz bezpośrednio na booking. według mnie pobiorą od ciebie 19.07 z karty. Pozostałe informacje są tylko przykładowe, właściciel obiektu dodał je przy ogólnym opisie.
dominikzw
Croentuzjasta
Posty: 390
Dołączył(a): 19.04.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) dominikzw » 22.04.2018 14:49

Wczoraj napisałem już do nich o co w tym chodzi. Zobaczymy czy odpiszą..

Ile czasu średnio trzeba czekać na odpowiedź z booking?
Pytam bo tydzień temu wysłałem zapytanie do właściciela, żeby podesłał zdjęcia mojego pokoju (tak dla pewności żebym potem nie było że dostanę inny)
Drugi wysłałem w piątek do obsługi bookingu w sprawie płatności.
yanek37
Cromaniak
Posty: 675
Dołączył(a): 13.10.2017
Re: Płatność kartą kredytową jaki przelicznik kuna-złoty

Nieprzeczytany postnapisał(a) yanek37 » 07.06.2018 15:12

Witam,
Czy Booking zawsze "blokuję" jakąś kwotę na karcie po dokonaniu rezerwacji ?
Po jakim czasie następuję blokada ?

A jak ma się sprawa w przypadku odwołania (bezpłatnie) rezerwacji ?
Jaki jest czas zwrotu środków na konto ?

Pozdrawiam
malinero
zbanowany
Posty: 416
Dołączył(a): 05.11.2017
Re: Płatność kartą kredytową jaki przelicznik kuna-złoty

Nieprzeczytany postnapisał(a) malinero » 07.06.2018 15:23

yanek37 napisał(a):Witam,
Czy Booking zawsze "blokuję" jakąś kwotę na karcie po dokonaniu rezerwacji ?
Po jakim czasie następuję blokada ?

A jak ma się sprawa w przypadku odwołania (bezpłatnie) rezerwacji ?
Jaki jest czas zwrotu środków na konto ?

Pozdrawiam


Na kredytowej nie blokuje. To zabezpieczenie, jeśli np. odwołasz rezerwację po wymaganym terminie bezpłatnego odwolania, ściągają ci określoną kwotę np. rownowartość doby.
yanek37
Cromaniak
Posty: 675
Dołączył(a): 13.10.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) yanek37 » 07.06.2018 16:22

A na debetowej ?
Np.
rezerwacja dziś a jutro odwołam czyli bezpłatnie to jak się sprawa będzie przedstawiać ?
Czy zawsze blokują i w jakim czasie ?
Hercklekot
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1267
Dołączył(a): 23.10.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Hercklekot » 07.06.2018 18:23

Przy każdej rezerwacji zasady mogą być inne. Zawsze jest informacja kiedy i czy w ogóle zostanie obciążona Twoja karta i jaką kwotą. Jest też zawsze informacja ile zapłacimy za wcześniejsze odwołanie rezerwacji (zależy to często od tego kiedy odwołamy). Są też takie oferty, że podanie danych karty kredytowej jest wymagane, natomiast jest możliwość bezpłatnego odwołania rezerwacji np do 30 dni przed przyjazdem.
Znam interface booking.com od strony wynajmującego - i tam te wszystkie opcje są konfigurowalne. Właściciel ustawia to sobie jak chce (no prawie - na początku nie mamy dostępnych wszystkich opcji).
Podsumowując: jak tylko umiesz czytać ze zrozumieniem to masz pełną informację co do tego kiedy możesz odwołać bezpłatnie (o ile jest taka opcja) i ile oraz kiedy pobiorą kasy z karty (jeżeli jest wymóg karty). Jest też informacja, jeżeli pobiorą jakąś małą kwotę, po to aby tylko sprawdzić czy karta jest OK (są takie opcje). Ta drobnostka wraca na konto zdaje się do 30 dni max - ale takich ofert jest mało. Wszystko to da się przeczytać PRZED ostatecznym potwierdzeniem rezerwacji.
Osobiście nigdy (a rezerwowałem w booking.com kilkadziesiąt razy) nie zdarzyła mi się żadna blokada na karcie, nawet ta symboliczna. Być może nawet tego w ogóle nie zauważyłem :) Być może ma to też związek z tym, że jestem stałym klientem (status-stały gość), bo dość często jeżdżę służbowo i rezerwuję naprawdę często.
yanek37
Cromaniak
Posty: 675
Dołączył(a): 13.10.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) yanek37 » 07.06.2018 18:41

Jest tylko tak informacja :
"Nie musisz dokonywać przedpłaty.
Jednak obiekt może tymczasowo zablokować pewną kwotę na podanej przez Ciebie karcie, aby sprawdzić, czy jest ona ważna i zagwarantować Twoją rezerwację. Ta testowa opłata zostanie Ci zwrócona."

Czytam i czytam....i nie mogę się doczytać kiedy ewentualnie zablokują "jakąś" kwotę i jaki jest okres zwrotu na konto (nawet przy bezpłatnej rezygnacji) ?
Hercklekot
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1267
Dołączył(a): 23.10.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Hercklekot » 07.06.2018 18:58

Preautoryzacją karty naprawdę się nie przejmuj. To są grosze...
yanek37
Cromaniak
Posty: 675
Dołączył(a): 13.10.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) yanek37 » 07.06.2018 19:01

No i gitara :D
Dzięki
Pozdrawiam i miłego wieczoru
rufus295
Croentuzjasta
Posty: 455
Dołączył(a): 28.06.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) rufus295 » 08.06.2018 13:59

Powiedzcie mi taka rzecz. Zamawiam nocleg w Bośni. Cena jest podana w euro. Czy wynajmujący powinien mi wydać w euro czy w lokalnej walucie?
kibic hr
Croentuzjasta
Posty: 444
Dołączył(a): 21.12.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) kibic hr » 08.06.2018 18:33

Najlepszym i najprostszym wyjściem jest zaplata gospodarzowi odliczonej kwoty-zawsze trzeba czytać uważnie warunki rezerwacji bo czasami nie wliczony jest podatek i trzeba dopłacać jakąś drobniejszą kwotę. Dlatego oprócz nominałów o większej wartości warto mieć te mniejsze 5 euro a i monety warto mieć pod ręką. Wiele razy wynajmowałem nocleg i zapłata zawsze była w euro i nigdy nie wchodziłem w relacje handlowe takie jak w sklepie- wygodniejsze i mniej stresujące jest płacenie odliczoną kwotą.Nie wyobrażam sobie przy tym aby jeszcze sprawdzać kursy danej waluty.
Endrju
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 788
Dołączył(a): 01.08.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Endrju » 12.06.2018 11:00

yanek37 napisał(a):Jest tylko tak informacja :
"Nie musisz dokonywać przedpłaty.
Jednak obiekt może tymczasowo zablokować pewną kwotę na podanej przez Ciebie karcie, aby sprawdzić, czy jest ona ważna i zagwarantować Twoją rezerwację. Ta testowa opłata zostanie Ci zwrócona."

Czytam i czytam....i nie mogę się doczytać kiedy ewentualnie zablokują "jakąś" kwotę i jaki jest okres zwrotu na konto (nawet przy bezpłatnej rezygnacji) ?


Miałem tak rezerwując hotel w Wiedniu, ściągnęli mi kasę zaraz po rezerwacji, po czym wróciła kilka dni później, nie jestem w stanie Ci dokładnie powiedzieć ile dni to trwało, ale finalnie rozliczałem się przy wyjeździe z hotelu. Kwota zwrócona różniła się o obecny w danym dniu kurs (w tym wypadku EUR)
KarKoz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 759
Dołączył(a): 26.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) KarKoz » 16.06.2018 22:00

Macie jakąś alternatywę dla Booking.com? Nie koniecznie w temacie Chorwacji. Co sobie zarezerwuję to mi odwołują bo gospodarz się pomylił i podwaja cenę...
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Rezerwacja poprzez booking.com - strona 23
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone