Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Rezerwacja poprzez booking.com

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Kobal66
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 384
Dołączył(a): 12.03.2013
Re: Rezerwacja przez Booking a (nieuczciwy?) gospodarz

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kobal66 » 02.04.2016 11:00

Ciesz się że nie dowiedziałeś się na miejscu ja tak miałem z hotelem w Budapeszcie, rezerwowany i opłacony przez booking a na miejscu Pani z uśmiechem że miejsca nie ma i koniec pomogli znaleźć inny hotel (gorszy i droższy) na który byłem niejako skazany bo miałbym weekend zepsuty całkiem oczywiście za hotel musiałem zapłacić drugi raz i dopiero starać się o zwrot z booking (po kilku miesiącach zwrócili oczywiście tą niższą kwotę którą wpłaciłem za pierwszy hotel.

I tak jak piszą poprzednicy nie odpuszczaj :) daj znać jak poszło.
Użytkownik usunięty
Re: Rezerwacja przez Booking a (nieuczciwy?) gospodarz

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 02.04.2016 12:22

zero problemu .Miałem tak w ubiegłym roku.
Facet napisał mi,że może mi znaleźć inny apartament.Podał jakiś adres.Nawet nie mogłem znaleźć.Zgłosiłem sprawe do booking.Kazali mu znaleźć alternatywę i przesłać zdjęcia ,ponieważ było to poza ich ofertą.Gość przysłał jedno zdjęcie .Powiedziałem,że nie wchodzę i booking znalazł mi z ich oferty droższą.
Kazali wziać rachunek. i różnicę zwrócili .Poprosili tylko o numer karty.Facetka z infolinii ,zwróciła uwagę tylko aby na rachunku była dodatkowo kwota w euro,bo jak zaczna przeliczać z kun to mogę być do tyłu jakieś róznice kursowe.

Zwrócili róznice pomiędzy tym co miałem zapłacić w jednym a drugim apartamencie i zwrot był góra tydzień.
Jedno co można im zarzucić to nie trzymali się terminów,wyznaczyli mu jakieś godziny a po dobie wciąż mówili ,że czekają.

Wyjazd miałem chyba za dwa dni więc mi się spieszyło.
Na forum były takie informacje jak szukałem podobnego problemu.Komuś nawet za taxi zwracali ,nie pamiętam już o co chodziło.

to znalazłem
rezerwacja-poprzez-booking-com-t47159-75.html
MastaBean
Turysta
Posty: 11
Dołączył(a): 18.07.2015
Re: Rezerwacja przez Booking a (nieuczciwy?) gospodarz

Nieprzeczytany postnapisał(a) MastaBean » 02.04.2016 15:37

FUX napisał(a):Reklamować u operatora portalu booking.com


I chyba tak trzeba zrobić. Pomijam już fakt, że gość robi wrażenie bardzo niemiłego. Najdziwniejsze jest to, że nagle zorientował się, że pokój jest zarezerwowany po 1,5 miesiąca. Podejrzewam, że znalazł się ktoś, kto chce mu zapłacić od razu. Tak wnioskuję z wiadomości od gospodarza:

Do I look I'm joking? Is this a fun page?You can cancle my booking 15 days before coming.I'm canceling you this one 4 months before your arrival.


Tak jak pisałem, dostałem od niego propozycję zamiany na 2-pokojowy apartament o tej samej wielkości, ale w 7 osób nie będzie to tak komfortowe jak miało być więc nie chcę się zgadzać.

Piszę do booking w takim razie ;)
marcin_nr
Podróżnik
Posty: 22
Dołączył(a): 29.05.2016
Booking - nieuczciwe praktyki

Nieprzeczytany postnapisał(a) marcin_nr » 29.05.2016 18:17

Witam,

Zwracam się Was z zapytaniem o nieuczciwe moim zdaniem praktyki na booking...

Zarezerwowaliśmy z znajomymi po jednym hotelu w Podstranie na lipiec bez karty i z możliwością odmówienia rezerwacji na 2 tygodnie przed - co z resztą było w ofercie na tejże stronie. W obu przypadkach dostaliśmy po paru godzinach informacje o konieczności dokonania wpłaty w wysokości 30% bo w przeciwnym przypadku rezerwacja przepadnie.
I tu moje pytanie czy mogą tak zrobić skoro ja mam inne prawa przysługujące mi z tytułu zamówienia??
Nie chce zaczynać z Chorwatami i nie wiem czy nie rozwiązywać sprawy przez booking bo to jest nie fair...
Mieliście podobne przypadki???
jolcix
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 418
Dołączył(a): 11.12.2011
Re: Booking - nieuczciwe praktyki

Nieprzeczytany postnapisał(a) jolcix » 29.05.2016 18:22

czasem tak jest, że pobierają zaliczkę, ale jak odwołasz rezerwację w tym określonym czasie, to zaliczka jest zwracana

przeczytaj dokładnie zasady rezerwacji, powinno być opisane


po prostu zabezpieczają się na swój sposób :)

jeśli na pewno nie znajdziesz żadnej wzmianki na ten temat to napisz/zadzwoń na informację i zapytaj


dużo rezerwuję przez booking i nigdy nie zdarzyło się, żeby było coś nie tak
wiklos
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 45
Dołączył(a): 29.11.2009
Re: Booking - nieuczciwe praktyki

Nieprzeczytany postnapisał(a) wiklos » 29.05.2016 18:25

Przy rezerwacji bez podania karty jest to b. częsta praktyka. Zwykle w zakładce "Drobnym drukiem" jest dodatkowa informacja "Przed przyjazdem należy dokonać przedpłaty przelewem. Personel obiektu przekaże Gościom szczegółowe informacje po dokonaniu rezerwacji."
ruzica
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1808
Dołączył(a): 27.03.2014
Re: Booking - nieuczciwe praktyki

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruzica » 29.05.2016 18:27

marcin_nr napisał(a):Witam,

Zwracam się Was z zapytaniem o nieuczciwe moim zdaniem praktyki na booking...

Zarezerwowaliśmy z znajomymi po jednym hotelu w Podstranie na lipiec bez karty i z możliwością odmówienia rezerwacji na 2 tygodnie przed - co z resztą było w ofercie na tejże stronie. W obu przypadkach dostaliśmy po paru godzinach informacje o konieczności dokonania wpłaty w wysokości 30% bo w przeciwnym przypadku rezerwacja przepadnie.
I tu moje pytanie czy mogą tak zrobić skoro ja mam inne prawa przysługujące mi z tytułu zamówienia??
Nie chce zaczynać z Chorwatami i nie wiem czy nie rozwiązywać sprawy przez booking bo to jest nie fair...
Mieliście podobne przypadki???


A sprawdziłeś dokładnie warunki rezerwacji idrobnym drukiem :?: :?: Z bookingu korzystamy dosyć często i nigdy nic takiego się nie przytrafiło :roll:
marcin_nr
Podróżnik
Posty: 22
Dołączył(a): 29.05.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) marcin_nr » 29.05.2016 18:54

Tak, żona szukała i też trochę tego przelecieliśmy tych ofert... Wybrałem takie gdzie mam czas na decyzję a tu dają mi 3 dni na wpłate
Joowii86
Autostopowicz
Posty: 1
Dołączył(a): 06.08.2016
POMOCY!! Zapomniana rezerwacja a koszty za brak odwołania.

Nieprzeczytany postnapisał(a) Joowii86 » 06.08.2016 23:57

Witam. W maju dokonałam rezerwacji w pensjonacie w Chorwacji za pośrednictwem Booking. Zapomniałam odwołać rezerwację. Płatność miała być gotówkowa na miejscu. Nie podawałam numerów karty kredytowej. Szczegóły rezerwacji: "Przedpłata : Obiekt obciąży Gościa opłatą za cały zarezerwowany pobyt co najmniej 14 dni przed datą przyjazdu. Koszt anulowania rezerwacji: do 22 lipca 2016 23:59 [Podstrana] : € 0 od 23 lipca 2016 00:00 [Podstrana] : € 679" I kolejne" W przypadku anulowania lub zmian w rezerwacji po tym terminie lub w przypadku niepojawienia się Gościa w obiekcie obiekt obciąży Gościa pełną opłatą za zarezerwowany pobyt." Proszę o pomoc. Czy zostaną wobec mnie wyciągnięte konsekwencje finansowe- typu wezwanie do zapłaty itp? Koszty są ogromne i bardzo się martwię.
Użytkownik usunięty
Re: POMOCY!! Zapomniana rezerwacja a koszty za brak odwołani

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 07.08.2016 00:38

Joowii86 napisał(a):Witam. W maju dokonałam rezerwacji w pensjonacie w Chorwacji za pośrednictwem Booking. Zapomniałam odwołać rezerwację. Płatność miała być gotówkowa na miejscu. Nie podawałam numerów karty kredytowej. Szczegóły rezerwacji: "Przedpłata : Obiekt obciąży Gościa opłatą za cały zarezerwowany pobyt co najmniej 14 dni przed datą przyjazdu. Koszt anulowania rezerwacji: do 22 lipca 2016 23:59 [Podstrana] : € 0 od 23 lipca 2016 00:00 [Podstrana] : € 679" I kolejne" W przypadku anulowania lub zmian w rezerwacji po tym terminie lub w przypadku niepojawienia się Gościa w obiekcie obiekt obciąży Gościa pełną opłatą za zarezerwowany pobyt." Proszę o pomoc. Czy zostaną wobec mnie wyciągnięte konsekwencje finansowe- typu wezwanie do zapłaty itp? Koszty są ogromne i bardzo się martwię.


Jest prawdopodobne, że obiekt nie bedzie domagał się zapłaty. No chyba, że już się domagał.
Użytkownik usunięty
Re: POMOCY!! Zapomniana rezerwacja a koszty za brak odwołani

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 07.08.2016 08:09

bigredone napisał(a):
Joowii86 napisał(a):Witam. W maju dokonałam rezerwacji w pensjonacie w Chorwacji za pośrednictwem Booking. Zapomniałam odwołać rezerwację. Płatność miała być gotówkowa na miejscu. Nie podawałam numerów karty kredytowej. Szczegóły rezerwacji: "Przedpłata : Obiekt obciąży Gościa opłatą za cały zarezerwowany pobyt co najmniej 14 dni przed datą przyjazdu. Koszt anulowania rezerwacji: do 22 lipca 2016 23:59 [Podstrana] : € 0 od 23 lipca 2016 00:00 [Podstrana] : € 679" I kolejne" W przypadku anulowania lub zmian w rezerwacji po tym terminie lub w przypadku niepojawienia się Gościa w obiekcie obiekt obciąży Gościa pełną opłatą za zarezerwowany pobyt." Proszę o pomoc. Czy zostaną wobec mnie wyciągnięte konsekwencje finansowe- typu wezwanie do zapłaty itp? Koszty są ogromne i bardzo się martwię.


Jest prawdopodobne, że obiekt nie bedzie domagał się zapłaty. No chyba, że już się domagał.



nie chcę załamywać pechowca ale na to bym nie liczył.Obiekt płaci prowizje do bookingu i niby dlaczego od Twojego pobytu miałby je zapłacić,skoro nie mają przychodu
zaloguj się na cro.pl, aby zobaczyć link
Ostatnio edytowano 07.08.2016 11:27 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
kibic hr
Croentuzjasta
Posty: 444
Dołączył(a): 21.12.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) kibic hr » 07.08.2016 11:01

Słuchajcie a co powiecie o takiej sytuacji. Wstępnie zarezerwowałem dwa apartamenty na przyszły rok-lipiec. Przez nieuwagę po trzech minutach po potwierdzeniu kliknąłem na rezygnacje obu pokoi-okazało się ,że rezygnacja jest płatna-gospodarze mają prawo pobrać 70% kwoty. Booking kazał mi z nimi wyjaśniać. Ja co zrozumiałe chciałem anulować rezygnacje i ponownie zabukować-cena apartamentów była bardzo atrakcyjna. Tym razem to gospodarze sami odwołali moją ponowną rezerwację zrzekając się opłaty. Na moje meile,w których wyjaśniam ,że chcę jednak do nich przyjechać odpisali ,że już nie wynajmują na przyszły rok bo nie ma terminów-a wreszcie napisali mi ,że ceny ustalone przez Booking są nierealistyczne. Wszystko działo się w ciągu kilkunastu minut. Teraz tak -mam jedną rezerwację i płatne anulowanie i drugą ,którą bezpłatnie odwołali gospodarze. Nie wiem co o tym myślec. Jak pisałem meile do Bookingu to nagle wszyscy zapomnieli tam polskiego języka. Czy gospodarze mają prawo żądać od nas pieniędzy skoro jest jeszcze ponad rok do wyjazdu a my chcemy odwołać rezygnację i chcemy tam pojechać. Poradźcie coś.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 07.08.2016 13:31

Hmmm, "atakuj" gospodarzy o wyjaśnienie sytuacji, jak się nie dogadasz to męcz Booking .
Jak cena była bardzo przystępna to jest to stała praktyka gospodarzy że wymawiają rezerwację, szczególnie gdy rezerwujesz z dużym wyprzedzeniem, ja też tak miałem.
kibic hr
Croentuzjasta
Posty: 444
Dołączył(a): 21.12.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) kibic hr » 07.08.2016 20:16

W tej chwili bardziej zajmuje mnie problem czy gospodarze mają prawo do obarczenia mnie kosztami mojej rezygnacji -tak widnieje w info od bookingu-skoro sami i bezpłatnie odrzucili moją drugą rezerwację.
ZAQ_12
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 159
Dołączył(a): 28.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) ZAQ_12 » 07.08.2016 20:50

To może ja się wypowiem, gdyż współpracuję, jako hotelarz z booking.com od momentu, kiedy zaczęli oferować sprzedaż pokoi hotelowych w Polsce.
1. To nie booking.com ustala zasady i ceny, a hotelarz lub wynajmujący apartamenty. Hotelarz może mieć w swojej ofercie tylko ofertę bezzwrotną, tzw. non refundable lub zwrotną, tzw. refundable - z określonymi warunkami anulacji lub obie naraz. Warto zatem przy rezerwacji sprawdzić jaką ofertę się kupuje. Niektóre rezerwacje zwrotne nie wymagają podawania numeru karty kredytowej, w przypadku oferty bezzwrotnej jest to niezbędne.

2. Ceny tych samych pokoi, apartamentów mogą się różnić pomiędzy sobą na różnych portalach internetowych oraz stronie domowej oferującego, choć nie jest to dobrze postrzegane przez gości. Hotele starają się trzymać rate parity, czyli równe ceny, niektóre z kolei specjalnie obniżają cenę na poszczególnych portalach, na których mają lepszą sprzedaż. Wszystko zależy od strategii sprzedaży hotelarza lub jego umiejętności wprowadzania danych (cen i dostępności pokoi) do systemów internetowych.

3. Każdy portal internetowy pobiera od hotelarza prowizję od zarezerwowanych pokoi pomiędzy 12% a 25% - w zależności od portalu.

Pamiętajcie natomiast że w przypadku, gdy hotelarz nie będzie miał dla Was noclegu, który został Wam potwierdzony powinien Wam zapewnić inny nocleg o tym samym lub wyższym standardzie i tej samej lokalizacji. I tu każdy portal, czy to będzie booking.com, HRS czy inny będzie stał po Waszej stronie.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Rezerwacja poprzez booking.com - strona 9
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone