Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

prostowanie budynków na zdjęciach

Rozmowy na tematy fotograficzne. Porady odnośnie techniki fotografowania, wyboru sprzętu.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 15655
Dołączył(a): 30.06.2010
prostowanie budynków na zdjęciach

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 02.02.2014 18:36

Cześć,

poszukuję rozwiązanie problemu "pochylonych do tyłu" budynków. Przeszukałam wątek i nic nie znalazłam takiego :(
Wiem, że to wynik robienia zdjęcia z dołu lub z mocno z zadartym do góry aparatem.
Tylko jak takie zdjęcie uratować :?: Jak przechylić górę budynku "do nas" :?:

Jestem typowym amatorem i zdjęć generalnie nie poprawiam z wyjątkiem jakiś poziomów i właśnie w kilku przypadkach chciałabym wyprostować budynek.
Proszę o podpowiedź jak to zdobić lub jak nazywa się taki proces to już sobie u wujka g... poszukam
Używam irfanview, ewentualnie photoshopa.

Dzięki za pomoc

Przykład zdjęcia do uratowania poniżej
Załączniki:
gdansk532.JPG
SgwdYrEira
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4294
Dołączył(a): 18.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) SgwdYrEira » 02.02.2014 18:43

Możesz spróbować z korektą perspektywy tylko obawiam się, że górę obetnie. Być może da się jakoś inaczej.
Załączniki:
gdansk532.JPG
SgwdYrEira
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4294
Dołączył(a): 18.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) SgwdYrEira » 02.02.2014 19:05

Szybka instrukcja w PS. Wczytujesz zdjęcie, ctrl+j, ctrl+t, trzymając ctrl+shift przeciągasz górne rogi zdjęcia do boku, jak skończysz wciskasz enter, później warstwa->spłaszcz obraz i zapisz. Efekt jak tutaj.
Załączniki:
gdansk532.JPG
weldon
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 39917
Dołączył(a): 08.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) weldon » 02.02.2014 19:09