Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Problem z właścicielami apartamentu

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
karol1gg
Autostopowicz
Posty: 2
Dołączył(a): 18.08.2017
Problem z właścicielami apartamentu

Nieprzeczytany postnapisał(a) karol1gg » 18.08.2017 10:21

Hej, dzisiaj nad ranem wróciłem z tygodniowego pobytu na wyspie KRK, gdzie na sam koniec spotkała nas niefajna sytuacja z właścicielami. Jechaliśmy w ciemno, przypadkowo trafiliśmy na fajny apartament z 2-oma sypialniami w porat, który uzgodniliśmy się wynająć na tydzień za 100eur/doba. Dzień przed zdaniem lokalu właściciel poinformował nas, że mamy dopłacić 190 kun za podatek, o którym wcześniej nic nie wspominał. Byłem już kilka razy w Chorwacji i nigdy nie proszona nas o dodatkową opłatę w tej formie. Uznaliśmy, że skoro wcześniej ustaliliśmy inaczej, nie mamy obowiązku płacić im dodatkowo za podatek, który powinien zostać skalkulowany wcześniej w cenie.

Wczoraj z uśmiechem spotkaliśmy się z koleżanką właściciela, która na samym początku stwierdziła, że wszystko jest ok ale gdy zrozumiała, że nie jesteśmy chętni zapłacić podatku, zaczęła na siłę szukać rzeczy, do których mógłby się przyczepić. I tutaj nie spodobała mu się kilka małych plam na dywanie przy kuchni (najprawdopodobniej krople przy gotowaniu lub coś zbliżonego), jedna plamka na ścianie w pokoju (obstawiam zabicie komara). Wszystkie rzeczy można łatwo doprowadzić do stanu sprzed naszej wizyty ale nie mieliśmy ze sobą żadnych specyfików, więc sobie to podarowaliśmy. Kolejnym elementem było dla niej niedostateczne posprzątanie apartamentu. Odkurzyliśmy i z grubsza sprzątneliśmy mieszkanie, tak aby zostawić go w dobrym stanie żeby nie tworzyć dodatkowych problemów obok podatku. Niemniej jednak nasze sprzątanie okazało się niewystarczające, właścicielka znalazła gdzieniegdzie plamy lub zabrudzenia i zaczęła nam tłumaczyć, że musi jeszcze dopłacić za sprzątanie itd. Chcąc się dogadać, zgodziliśmy się dopłacić 100kun na dodatkowe koszty żeby nie tworzyć problemów i po uściśnięciu dłoni rozpoczęliśmy podróż powrotną.

Pół dnia później otrzymaliśmy sms z informacją, że właściciele znaleźli dodatkowe problemy z kuchenką (nie mam pojęcia o co chodzi - dwukrotnie robiliśmy w niej zapiekanki), uszkodzenie płytki na balkonie (również nie wiem o co chodzi) i więcej sprzątania, za co życzą sobie 200euro. W przypadku braku przelewu chcą nas gdzieś raportować. Tutaj akurat nie boję się sytuacji ponieważ firmowy prawnik na pewno pomoże mi ww tego typu sytuacji. Niemniej jednak, moim zdaniem jest do dziwna sytuacja i zastanawiam się jak uzmysłowić właścicielowi, że nie ma racji i żeby przestał nękać nas wiadomościami. Nie staram się tutaj nikogo naciągnąć - spędziłem na KRK mega udane wakacje i zależy mi żeby w miarę możliwości wyjaśnić tego typu sytuacje, które stawiają mnie w niekorzystnym świetle. Dziwi mnie uznanie, że na początku wszystko jest ok a następnie zmiana zdania plus update sytuacji wieczorem. Dziwi mnie sprzątanie apartamentu - rozumiem, że należy ogarnąć po sobie brud itd, ale od wypucowania wszystkiego na błysk jest sprzątaczka a nie osoba który wynajmuje mieszkanie na wakacje. Nigdy wcześniej nie miałem tego typu problemu więc prośba o Waszą radę :hut: , pozdrawiam
599
Cromaniak
Posty: 577
Dołączył(a): 25.07.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) 599 » 18.08.2017 10:47

no niema co,
100eurasów i sprzątanie na błysk,
nie zazdroszczę Ci,
myślę ze ten gość próbuje "ugrać" ile się da,
Andzia*
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4553
Dołączył(a): 23.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Andzia* » 18.08.2017 11:01

Niefajna sytuacja...
Co do sprzątania: ogarniamy po sobie apartament , ale nie sprzątamy na cycuś glancuś nie mamy do tego sprzętu i odpowiednich środków.
Ostatnio edytowano 18.08.2017 14:59 przez Andzia*, łącznie edytowano 1 raz
avvatarro
Plażowicz
Posty: 6
Dołączył(a): 03.08.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) avvatarro » 18.08.2017 11:02

Podaj namiar na apartament, żeby inni uniknęli podobnej sytuacji.
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 15655
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 18.08.2017 11:21

A dostałeś potwierdzenie, że zgłosili Twój pobyt? Dawałeś im paszporty czy dowody os.? Jeśli nie i nie masz rachunku za pobyt to powiedz, że zgłaszasz sprawę na policji za niedopilnowanie przez nich obowiązków. Myślę, że po tym sprawa się skończy...
Szelest
Globtroter
Posty: 48
Dołączył(a): 30.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Szelest » 18.08.2017 11:38

Mi w Puli też na końcu doliczyli miejscowy podatek, 1 euro od osoby na dobę. Nie robiłem z tego afery, bo wiedziałem o tym wcześniej z komentarzy na booking (booking nie podaje w cenie wszystkich kosztów). Mało tego, po drodze spaliśmy w Niemczech i też nam doliczyli, wg.takiej samej stawki, tj. 1 euro za każdą osobę pow. jakiegoś wieku.
stavros2002
zbanowany
Posty: 131
Dołączył(a): 17.06.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) stavros2002 » 18.08.2017 12:08

Tak przy okazji, jechales służbowo, skoro piszesz o firmowym prawniku ?
słoma79
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2166
Dołączył(a): 29.11.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) słoma79 » 18.08.2017 12:17

stavros2002 napisał(a):Tak przy okazji, jechales służbowo, skoro piszesz o firmowym prawniku ?


a firmowemu prawnikowi nie wolno pomóc w prywatnej sprawie ???
Koenig
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 879
Dołączył(a): 03.07.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Koenig » 18.08.2017 12:20

Ja po raz pierwszy w tym roku dostałem od razu rachunek do ręki. Do tej pory nikt nie dawał, ale ja też nie potrzebowałem tego.
Zawsze jednak dopytuję od razu czy wszystkie podatki/klima/wifi/parking itp są w cenie. Mam wtedy spokój.
I nigdy jeszcze nikt nie robił "odbioru" apartamentu - zawsze szliśmy do gospodarzy, buzi, uściski, czasem jeszcze jakiś dodatkowy gift, życzenia i w drogę. To akurat mnie trochę dziwiło, bo byłbym spokojniejszy gdyby ktoś zobaczył apartament. No ale skoro ich nie interesowało to zakładam że nie byliśmy kłopotliwymi gośćmi :mrgreen:
karol1gg
Autostopowicz
Posty: 2
Dołączył(a): 18.08.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) karol1gg » 18.08.2017 12:57

Dawałem im dowody i dostałem potwierdzenie pobytu, rachunku nie otrzymałem. 190 kun to faktycznie wychodzi 1 EUR/doba na 7 dni dla 4 osób. Nocując wcześniej w Chorwacji nigdy nie płaciłem czegoś takiego dodatkowo. Uważam, że spotykając się w środku (100 kun) zachowaliśmy się w porządku, zwłaszcza że apartament nie należał do najtańszych. Sprawy ze sprzątaniem nie rozumiem kompletnie, tym bardziej jeśli chodzi o wyimaginowane zniszczenia. Zastanawiam się co im odpisać ale dopiero w poniedziałek przegadam sprawę z firmowym prawnikiem, który może mi pomóc w tej kwestii.
robertpeti
Croentuzjasta
Posty: 347
Dołączył(a): 03.07.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) robertpeti » 18.08.2017 13:02

A ja gdy przeczytalem cala umowe najmu z booking to bylo zaznaczone sprzatanie 50 euro w cenie(sporo kosztuje)
stavros2002
zbanowany
Posty: 131
Dołączył(a): 17.06.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) stavros2002 » 18.08.2017 13:08

słoma79 napisał(a):
stavros2002 napisał(a):Tak przy okazji, jechales służbowo, skoro piszesz o firmowym prawniku ?


a firmowemu prawnikowi nie wolno pomóc w prywatnej sprawie ???


Wtedy jest prywatnym prawnikiem i działa w imieniu klienta nie firmy.
Szelest
Globtroter
Posty: 48
Dołączył(a): 30.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Szelest » 18.08.2017 13:24

Cena samego noclegu nie ma znaczenia, ja płaciłem ponad 300 euro za dobę i też mi doliczyli. Sprawdziłem na rachunku: pozycja nazywa się "Boravišna pristojba", obok po angielsku "City tax".

robertpeti napisał(a):A ja gdy przeczytalem cala umowe najmu z booking to bylo zaznaczone sprzatanie 50 euro w cenie(sporo kosztuje)


W Polsce też tak jest, do apartamentu z booking doliczali mi 150 zł za sprzątanie.

stavros2002 napisał(a):Tak przy okazji, jechales służbowo, skoro piszesz o firmowym prawniku ?


To nie ma znaczenia, jeśli masz firmę i prawnika na ryczałcie to takie prywatne sprawy też załatwi.
stavros2002
zbanowany
Posty: 131
Dołączył(a): 17.06.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) stavros2002 » 18.08.2017 22:45

Tjaa...właściciel byznesu...
robertpeti
Croentuzjasta
Posty: 347
Dołączył(a): 03.07.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) robertpeti » 18.08.2017 23:29

Stawros jescze raz mozna namiar na ten apartman w Grecji? Ew. na priv
Następna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje

cron
Problem z właścicielami apartamentu
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone