Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
nur1
Turysta
Avatar użytkownika
Posty: 12
Dołączył(a): 17.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) nur1 » 07.03.2018 15:53

Dziękuję serdecznie za wszystkie obawy dotyczące pogody wiem jak jest do Chorwacji jeżdżę od 20 lat prawie co roku. :D Natomiast jest to pierwszy raz z wlasnym pontonem i pytanie brzmiało czy znajomy zalatwi w kapitanacie opłaty za gumiaka.
Jeżeli ktoś miał już takie doświadczenie prosiłbym się nimi podzielić. Rozumiem że Chorwat załatwi nawet na skanach ale czy Polak załatwi. Jeszcze raz dziękuję za wszystkie wskazówki.
marsik
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 482
Dołączył(a): 12.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marsik » 07.03.2018 20:37

Witaj wśród pontoniarzy!

Kolega ma własny patent czy nie?
Jak ma, to dajesz mu pełnomocnictwo po angielsku do używania Twojego pontonu w Chorwacji. Teoretycznie powinno być potwierdzone urzędowo / notarialnie za zgodność Twojego podpisu, ale powinno też przejść bez tego.
Jak nie ma patentu własnego, to musi posłużyć się Twoim patentem. I albo udawac Ciebie (jak tam z podobienstwem?) albo oficjalnie oplacać w Twoim imieniu. Myślę, że mając Twoje upoważnienie po angielsku (teoretycznie z potwierdzonym notarialnie podpisem), do dokonania czynności zgłoszenia jednostki i uiszczenia opłat, powinien załatwić sprawę w Twoim imieniu.
nur1
Turysta
Avatar użytkownika
Posty: 12
Dołączył(a): 17.06.2011