Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Paliwo, czyli wtopa...

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
janlewbr
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 197
Dołączył(a): 13.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) janlewbr » 07.08.2009 23:02

A pro'po Forda , 1,8 TDCI nie ma DPF'a tak jak 2,0 i 1,6 , "filtr sadzy" przy gorszym paliwie szybciej się zapycha i wymaga od silnika dodatkowych czynności do oczyszczenia jeśli mamy gorsze paliwo to niestety te czynności są niemożliwe i auto przechodzi w tryb serwisowy . "Stare" silniki Fordowskie mniej dymią i nie potrzebują tych filtrów , więc przy podlejszym paliwie nie ma się co zapychać .
telepol
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1544
Dołączył(a): 03.08.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) telepol » 08.08.2009 11:06

moi mili pracuję na stacji benzynowej i wydaje mi się, że za granicą jest tak samo jak w polsce czyli: przykłady:

przyjeżdża gość tankować auto (zawsze za 20zl to jest około 5litrów) i narzeka że paliwo słabe, że woda w paliwie itd itp. ale nie pomyśli że tankując 5 litrów do baku o poj. 50l to jest tzw. kropla i woda z racji cyrkulacji powietrza zawsze się osadzi ale co jest winne----- PALIWO!!!!! . I nie wierzcie w to że tankując paliwo na BP dostaniecie je z Wielkiej Brytanii czy Statoil z Norwegii otóż w polsce są tylko dwie rafinerie Gdańska i Płocka. Ale to jest temat rzeka i nie w tym wątku. Jadę w tym roku pierwszy raz do Chorwacji i szczerze mówiąc nie obawiam się "farfocli" w paliwie w każdym przejeżdżającym kraju.
jamrys
Odkrywca
Posty: 99
Dołączył(a): 14.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) jamrys » 08.08.2009 12:47

jamrys
Odkrywca
Posty: 99
Dołączył(a): 14.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) jamrys » 08.08.2009 12:48

http://tiny.pl/hhlm2

ceny paliw na OMV
pioszczep
Croentuzjasta
Posty: 127
Dołączył(a): 20.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) pioszczep » 08.08.2009 12:53

Dorzucę swoje spostrzeżenia. Ilekroć jadę do HR, zawsze tankuję do pełna na stacji INA na przejściu w Gorican. W tym roku również tak postąpiłem i o ile po zatankowaniu przy wjeździe nie miałem żadnych uwag to po zatankowaniu przy wyjeździe dała się odczuć wyraźna różnica - auto było "zmulone" ze znacznym wzrostem zużycia paliwa. Oba tankowania dzielił okres dwóch tygodni. 8O
weldon
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 39917
Dołączył(a): 08.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) weldon » 08.08.2009 16:16

Kto to płakał, że w Cro jest drogo?

Ropa tańsza niż u mnie przynajmniej o 4 grosze na litrze,
a ta INA Dizel, nawet o 10groszy :D.

pzdr
piter83pl
Cromaniak
Posty: 651
Dołączył(a): 16.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) piter83pl » 08.08.2009 16:57

janlewbr napisał(a):A pro'po Forda , 1,8 TDCI nie ma DPF'a tak jak 2,0 i 1,6 , "filtr sadzy" przy gorszym paliwie szybciej się zapycha i wymaga od silnika dodatkowych czynności do oczyszczenia jeśli mamy gorsze paliwo to niestety te czynności są niemożliwe i auto przechodzi w tryb serwisowy . "Stare" silniki Fordowskie mniej dymią i nie potrzebują tych filtrów , więc przy podlejszym paliwie nie ma się co zapychać .

Paliwo paliwem... filtry DPF - czyli cząsteczek stałych są wymogiem przy uzyskaniu normy Euro 5. 1.8 TDCI nie ma DPF gdyż jest to model który jest tzw. budżetowym - zobacz że diesle 1.8 są najtańsze w ofercie. Zapychanie się DPF jak wspomniałeś najczęściej niestety wynika z trybu jazdy. Jeżeli auto jeździ tylko po mieście i w krótkich dystansach może być problem, jak że DPF oczyszcza się w pewnym stopniu sam przy odpowiedniej temperaturze, a w mieście jej nie osiągnie. By filtr funkcjonował prawidłowo potrzebny jest czynnik który będzie umożliwiał działanie tego filtra - trzeba go uzupełniać.
pozdrawiam
blubaj
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 439
Dołączył(a): 27.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) blubaj » 08.08.2009 17:13

to w końcu co lepiej lać w trosce o silnik?
ten eurodiesel czy premium?
marcin35
Odkrywca
Posty: 104
Dołączył(a): 01.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) marcin35 » 08.08.2009 20:40

janlewbr napisał(a):A pro'po Forda , 1,8 TDCI nie ma DPF'a tak jak 2,0 i 1,6 , "filtr sadzy" przy gorszym paliwie szybciej się zapycha i wymaga od silnika dodatkowych czynności do oczyszczenia jeśli mamy gorsze paliwo to niestety te czynności są niemożliwe i auto przechodzi w tryb serwisowy . "Stare" silniki Fordowskie mniej dymią i nie potrzebują tych filtrów , więc przy podlejszym paliwie nie ma się co zapychać .
Dzięki Najwyższemu nie mam w swoim 1.8TDCI tego dpf :D A mam pytanie cóż to takiego auto budżetowe? 8O
telepol
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1544
Dołączył(a): 03.08.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) telepol » 08.08.2009 20:45

auto budżetowe to służbowe lub nie obciążające domowego budżetu swoja cena :P
marcin35
Odkrywca
Posty: 104
Dołączył(a): 01.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) marcin35 » 08.08.2009 20:56

telepol napisał(a):auto budżetowe to służbowe lub nie obciążające domowego budżetu swoja cena :P
Aleś wybrną chłopie !!!!! :)
pingwinek
Globtroter
Posty: 59
Dołączył(a): 22.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) pingwinek » 09.08.2009 16:16

Haki napisał(a):W tamtym roku leciałem z Wrocławia do Primoszten.
Golf IV kombi 90 koni na zwykłej pompie.
Spalanie-- do zapalenia się kontrolki stuknęło 1120 km więc gitara ,a paliwko to miałem ze sobą w bagażniku z Polskiego BP.
Przy powrocie zalałem 40l z bańki a później tankowałem kilkanaście litrów w Austrii i nie było żadnych problemów , bo ten silnik nie mający żadnych badziewi typu DPD i pompowtrysków śmiga nawet na Opale i Bartku heheh :roll: .
Co do Diesla.. to jest kilka zasad by nie mieć z nim problemów.
1 i chyba najważniejszą na tak długiej trasie - to nie gaszenie go po długiej jeździe od razu tylko zostawienie włączonego na kilka minut na postoju w celu ostudzenia turbiny,która mimo wszystko jest elementem delikatnym.
Co do posta to powiem tylko tyle,że wygląda mi to na słabej jakości paliwko bo nowe dieselki nie lubią cienkiego ON ze stacji i komputery zaraz wariują..

ale jestes prymitywny.... w malym bagazniku golfa pakowac banki z 40 l ropy!!! ojejku...... a nawiasem mowiac , co ma wspolnego troska o niezatarcie turbiny, poprzez jej przezorne schlodzenie-z kiepskiej jakoscia paliwem...? aha! niebawem twoj golf sie skonczy i tez bedziesz musial zakupic diesla z zaawansowana technologia.....
tadzikmal
Croentuzjasta
Posty: 148
Dołączył(a): 17.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) tadzikmal » 09.08.2009 19:10

zlybanan napisał(a):to w końcu co lepiej lać w trosce o silnik?
ten eurodiesel czy premium?


Eurodiesel na Inie lub premium na OMV :D
piter83pl
Cromaniak
Posty: 651
Dołączył(a): 16.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) piter83pl » 09.08.2009 19:15

telepol napisał(a):auto budżetowe to służbowe lub nie obciążające domowego budżetu swoja cena :P

:) To nie było nic obraźliwego, w ofercie Forda 1.8 tdci oferuje stosunkowo najwięcej mocy do ceny. Jest to zmodernizowana starsza konstrukcja, która ma swoje wady i zalety. Chodziło tu o skrót myślowy.
Pozdrawiam!
janlewbr
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 197
Dołączył(a): 13.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) janlewbr » 09.08.2009 20:47

Eurodiesel na Inie lub premium na OMV :D[/quote]

Tylko i wyłącznie 8)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Paliwo, czyli wtopa... - strona 4
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone