Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Paliwo, czyli wtopa...

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
mac1
Croentuzjasta
Posty: 181
Dołączył(a): 29.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) mac1 » 04.08.2009 11:12

Wiadomo że silnik z CR są bardziej czułe na jakośc paliwa niż TDI.
Ja na Węgrzech kupowałem jedynie paliwo v-power w shell drogie jak diabli, bo 309 HUF za litr, ale autko jechało płynnie do samej HR. Silniczek TDI nowy.
W Chorwacji nie pacząc na ceny zawsze premium na OMV. Żadnych problemów z autkiem. Pzdr.
vazyl
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 153
Dołączył(a): 15.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) vazyl » 04.08.2009 11:33

mac1 napisał(a):W Chorwacji nie pacząc na ceny zawsze premium na OMV. Żadnych problemów z autkiem. Pzdr.

Czy gdzieś można zobaczyć umiejscowienie tych stacji? Poi Plaza pokazuje tylko jedną. Za daleko żebym dojechał na jednym baku.
arturo72
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 269
Dołączył(a): 08.01.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) arturo72 » 04.08.2009 11:53

vazyl napisał(a):
mac1 napisał(a):W Chorwacji nie pacząc na ceny zawsze premium na OMV. Żadnych problemów z autkiem. Pzdr.

Czy gdzieś można zobaczyć umiejscowienie tych stacji? Poi Plaza pokazuje tylko jedną. Za daleko żebym dojechał na jednym baku.


Za Krapiną jadąc od strony Słowenii wg :
http://www.omv.hr/portal/01/hr/private
PasyChrzanów
KONTO ZAWIESZONE
Posty: 16
Dołączył(a): 23.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) PasyChrzanów » 04.08.2009 12:01

siemanko - znalazłem coś takiego - może komuś się przyda - http://www.miplo.pl/index.php?c=770 -
a tak przy okazji - Cracovia Pany ;)
toomas
Cromaniak
Posty: 690
Dołączył(a): 03.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) toomas » 04.08.2009 12:03

vazyl
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 153
Dołączył(a): 15.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) vazyl » 04.08.2009 12:12

No ba...... tyle to i ja znalazłem, ale bardziej szukałem mapki z zaznaczonymi stacjami. Tak dla leniwych :P
el_guapo
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1539
Dołączył(a): 08.07.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) el_guapo » 04.08.2009 12:14

Kocurek napisał(a):Lepiej mieć starego rzęcha, który przepali nawet rzepak spod frytek - czym mniej elektroniki, tym mniejsza bezsilność.


Rzekomo czuły na punkcie paliwa 1.9 JTD (common rail) jak na razie "łyka" co mu zatankuje:
- od kupna (01.2007) tankuję na Jet (ŁukOil),
- nie miał problemu ze słoweńską ropą ze stacji przed granicą SLO/HR,
- nie miał problemu z ropą chorwacką z niezbyt renomowanej stacji

:roll:
ufokking
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 561
Dołączył(a): 21.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) ufokking » 04.08.2009 13:21

Trochę sie zmartwiłem wiec na jakich stacjach lać na jakich nie ?

i czy euro diesel jest lepszy od diesel :?:
Blums
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 327
Dołączył(a): 02.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Blums » 04.08.2009 13:26

ufokking napisał(a):T
czy euro diesel jest lepszy od diesel :?:


to jest dokładnie to samo :) tylko są dolewane do cysterny jak bierze paliwo z nafto bazy dodatki uszlachetniające.
ufokking
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 561
Dołączył(a): 21.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) ufokking » 04.08.2009 13:48

Blums napisał(a):
ufokking napisał(a):T
czy euro diesel jest lepszy od diesel :?:


to jest dokładnie to samo :) tylko są dolewane do cysterny jak bierze paliwo z nafto bazy dodatki uszlachetniające.


no to oprócz euro i "zwykłego " jest jakiś lepszy :?:
tygrys500
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 20.01.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) tygrys500 » 04.08.2009 14:14

Chyba zostane wierny benzynie.
Benzyne tankowałem na różnych stacjach ,Bośni ,Słowenji na Ukrainie a nawet w Polsce i Chorwacji .Jak do tej pory bez problemów.
mac1
Croentuzjasta
Posty: 181
Dołączył(a): 29.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) mac1 » 05.08.2009 07:56

vazyl napisał(a):
mac1 napisał(a):W Chorwacji nie pacząc na ceny zawsze premium na OMV. Żadnych problemów z autkiem. Pzdr.

Czy gdzieś można zobaczyć umiejscowienie tych stacji? Poi Plaza pokazuje tylko jedną. Za daleko żebym dojechał na jednym baku.


Niestety nie znalazłem w sieci nic przed wyjazdem. Po prostu w czasie jazdy kodowałem gdzie są. Jechałem przez Letenye i zaraz za zjazdem z autostrady w Sv. Helena przed Zagrzebiem jest stacja OMV.
Z kolei na autostradzie do Dubrownika tankowałem jakieś 30-40 km przed zjazdem na Szybenik. Są po obu stronach.
Na Węgrzech wspomniany schell jest w Nagykanizsa koło Tesco.
Paliwo w HR jest tańsze niż na Węgrzech więc w powrocie za Zagrzebiem zatankowałem do pełna. Fajny malutki OMV jest też na krajówce na Węgrzech za Gyorem w kierunku M7. Jechałem przez Komarno więc się załapałem.
Pzdr.
Kocurek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 148
Dołączył(a): 03.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kocurek » 05.08.2009 11:59

No to teraz napiszę, gdzie tankowaliśmy:

- stacja węgierska koło Balatonu OMV: Premium diesel oba auta

- stacja w Cro gdzieś koło Splitu, też OMV, też Premium diesel my, kolega Super diesel

Potem już tankowaliśmy na Inie.

Kolega ma Volvo v50 2,0, nasz Mondzio to 2,0 TDCI.

Nasz te tankowania zniósł dobrze, pomimo że mąż mój twierdzi że nasz silnik jest dwurzędowy (cokolwiek to znaczy :oops: ) i teoretycznie powinien być wrażliwszy od Volvo.
Obydwa common rail.

Naprawa nie kosztowała dużo, bo w sumie tylko 400 kn, fakt, że filtr był tylko wymyty, nie wymieniony, ale to jednak kilka godzin roboty.
marcin35
Odkrywca
Posty: 104
Dołączył(a): 01.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) marcin35 » 05.08.2009 13:27

Przezornie już kupiłem dodatek do paliwa do diesla gdybym musiał tankować na jakiejś nieznanej stacji,no i wlałem środek do przczyszczenia wtrysków i układu paliwowego.Mam pecha za granicą więc chucham na zimne!!!!Trochę mnie zmrozily te opowieści o dieslu!!!!!
marcin35
Odkrywca
Posty: 104
Dołączył(a): 01.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) marcin35 » 05.08.2009 13:31

Kocurek napisał(a):No to teraz napiszę, gdzie tankowaliśmy:

- stacja węgierska koło Balatonu OMV: Premium diesel oba auta

- stacja w Cro gdzieś koło Splitu, też OMV, też Premium diesel my, kolega Super diesel

Potem już tankowaliśmy na Inie.

Kolega ma Volvo v50 2,0, nasz Mondzio to 2,0 TDCI.

Nasz te tankowania zniósł dobrze, pomimo że mąż mój twierdzi że nasz silnik jest dwurzędowy (cokolwiek to znaczy :oops: ) i teoretycznie powinien być wrażliwszy od Volvo.
Na przyszłość to z tym silnikiem możesz też jechać do serwisu Renault czy nomen omen Volvo,mają te same silniki :D
Obydwa common rail.

Naprawa nie kosztowała dużo, bo w sumie tylko 400 kn, fakt, że filtr był tylko wymyty, nie wymieniony, ale to jednak kilka godzin roboty.
Na przyszłość z 2.0 TDCI możesz jechać spokojnie do serwisu Renault czy nomen omen Volvo wszystki trzy mają te same silniki!!
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Paliwo, czyli wtopa... - strona 2
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone