Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Oszukani- Co możemy zrobić

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
beata30
Plażowicz
Posty: 5
Dołączył(a): 19.07.2015
Oszukani- Co możemy zrobić

Nieprzeczytany postnapisał(a) beata30 » 19.07.2015 15:37

Witam

z góry przepraszam jesli pisze w złym miejscu.
Za tydzień mielismy wyjechac na wakacje do Chorwacji a wczoraj własnicielka domu napisała ze jednak nie mamy rezerwacji (zaliczka wpłacona) Zaproponowala inny apartament: gorszy i tanszy lub lepszy i drozszy. Zaden nam nie odpowiada. Co mozemy zrobić? mia ktoś taką sytuację?
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 19.07.2015 16:02

Odbierz kasę, skoro nie pasuje.
beata30
Plażowicz
Posty: 5
Dołączył(a): 19.07.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) beata30 » 19.07.2015 16:06

I co zostań w domu? Gdzie ja teraz znajdę wolne terminy?
Z
Cromaniak
Posty: 2931
Dołączył(a): 29.04.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Z » 19.07.2015 16:22

Kasę odebrać to mus,następnie napisać odpowiednią opinię w necie(miejmy nadzieję że da to do myślenia właścicielce że z gęby doopy się nie robi),oczywiście zachowaj korespondencję gdyby ktoś się sadził.Ciężko coś radzić skoro nie wiadomo w jaki rejon jedziecie,niestety ja mógłbym pomóc tylko w rejonie Vodic,Tribunj lub Czarnogórze(Petrovac),lecz może ktoś się znajdzie?.
ARNIK
Globtroter
Posty: 44
Dołączył(a): 29.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) ARNIK » 19.07.2015 16:25

Ja bym odpisał tej pani że biore droższy apartament ,pojechał i na miejscu znalazł coś co wam pasuje . Za wpłacona zaliczke przenocujecie u nich 1 noc. Wy bedziecie mieli swoje wakacje a paniusia dostanie nauczke.
numenius
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 291
Dołączył(a): 30.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) numenius » 19.07.2015 17:24

Czy posiadasz korespondencję, z której jasno wynika, który apartament zarezerwowałaś? Masz potwierdzenie zapłaty zaliczki za ten apartament? Wydrukuj korespondencję i jeżeli jesteś w stanie udowodnić na 100% swoją rację,a do tego ten droższy apartament Ci pasuje to zagraj vabank i napisz jej tak:

-przyjeżdżamy w umówiony terminie, nie odpowiada mi wycofanie się Pani z zarezerwowanego dla mnie apartamentu, ale rozumiem, że kierowała Panią niespodziewana konieczność. Jako człowiek ugodowy z natury wyrażam zgodę na zamianę na ten droższy z zaoferowanych mi obecnie przez Panią apartamentów. Z uwagi na fakt, iż zamiana następuje z Pani winy i to Pani nie dotrzymała umowy, nie zamierzam płacić za ten droższy apartament ani kuny więcej od ceny, którą miałem z Panią uzgodnioną za apartament pierwszego wyboru.
W przypadku, gdyby Pani na to nie przystała, przyjedziemy "w ciemno" i na miejscu znajdziemy nocleg lub poprosimy o pomoc ambasadę, ale wówczas sporządzę odpowiednią skargę do Państwowej Izby Turystyki (na pewno jest u nich taka instytucja), przekażę im dowody (korespondencja i dowód wpłaty zaliczki) i zrobię wszystko, aby uzyskać od Pani odszkodowanie za niedotrzymanie warunków umowy potwierdzonych moją zaliczką.


Ja bym tak zrobił, pod warunkiem, że potrafisz wszystko udowodnić bez cienia wątpliwości. Wiem, że oni czuja spory respekt przed ta instytucją, która zajmuje się nadzorem i udzielaniem pozwoleń na tego typu działalność. Dla uwiarygodnienia ustal wcześniej pełna nazwę tej instytucji, adres centrali i jakiegoś biura lub delegatury w rejonie zamieszkania tej Pani. Po przybyciu na miejsce i jakimś niekorzystnym scenariuszu możesz też spróbować poprosić o pomoc nasze służby dyplomatyczne w Chorwacji.
Nie rezygnuj, życzę, aby wszystko się dobrze skończyło i wczasy były w pełni udane.
beata30
Plażowicz
Posty: 5
Dołączył(a): 19.07.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) beata30 » 19.07.2015 20:04

Cała korespondencja z ta Panią jest mailowa więc wszystko mam. Zaliczka była płacona przelewem z mojego konta w banku więc potwierdzenie mogę w każdej chwili wydrukować... dziękuje za pomoc
grzesiek-swidnica
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 191
Dołączył(a): 08.07.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) grzesiek-swidnica » 19.07.2015 20:24

No i przydałoby się ostrzec ludzi na forum, która to miejscówka...
numenius
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 291
Dołączył(a): 30.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) numenius » 19.07.2015 22:52

grzesiek-swidnica napisał(a):No i przydałoby się ostrzec ludzi na forum, która to miejscówka...

Koniecznie!!!
japer
Globtroter
Posty: 38
Dołączył(a): 19.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) japer » 19.07.2015 23:03

beata30 napisał(a):Cała korespondencja z ta Panią jest mailowa więc wszystko mam. Zaliczka była płacona przelewem z mojego konta w banku więc potwierdzenie mogę w każdej chwili wydrukować... dziękuje za pomoc


Też przez int zarezerwowałem apartman i zaliczkę wpłaciłem, mam nadzieję , że to nie ta sama Pani która Was tak potraktowała :evil: współczuję.
Innych jak najbardziej wypada ostrzec :!:
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 20.07.2015 08:25

numenius napisał(a):Ja bym tak zrobił, pod warunkiem, że potrafisz wszystko udowodnić bez cienia wątpliwości. Wiem, że oni czuja spory respekt przed ta instytucją, która zajmuje się nadzorem i udzielaniem pozwoleń na tego typu działalność. Dla uwiarygodnienia ustal wcześniej pełna nazwę tej instytucji, adres centrali i jakiegoś biura lub delegatury w rejonie zamieszkania tej Pani. Po przybyciu na miejsce i jakimś niekorzystnym scenariuszu możesz też spróbować poprosić o pomoc nasze służby dyplomatyczne w Chorwacji.
Nie rezygnuj, życzę, aby wszystko się dobrze skończyło i wczasy były w pełni udane.

Sądzisz, że służby dyplomatyczne zajmą się sprawą apartamentu? I czym chcesz straszyć i do kogo właścicielkę o której tu mowa? Przedstawiła ewentualne możliwości w tym tańszą. Czy gorszą to subiektywne odczucie. Wystarczy , że powie iż tamten apartman nie nadawał się do zamieszkania w związku z jakimś wypadkiem losowym, choćby zalaniem wodą i mogą ją cmoknąć w pompkę. Najważniejsze to odzyskanie pieniędzy. I znalezienie innego lokum jeśli to nie odpowiada. Jeśli jest ich tylko dwoje to jechać w ciemno.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13045
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 20.07.2015 08:36

numenius napisał(a):... W przypadku, gdyby Pani na to nie przystała, ...


Jest to jakieś rozwiązanie, tylko nie bardzo sobie wyobrażam żeby później spędzić miło urlop. Dobre stosunki z gospodarzami to podstawa moim zdaniem.
anakin
Legenda_mistrz LM
Avatar użytkownika
Posty: 33331
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) anakin » 20.07.2015 14:20

beata30 napisał(a): Zaproponowala inny apartament: gorszy i tanszy lub lepszy i drozszy. Zaden nam nie odpowiada. Co mozemy zrobić? mia ktoś taką sytuację?

Napisz jej, że bierzesz ten droższy, ale bez dopłaty, albo zwrot kasy.
Jeżeli ten droższy nie odpowiada, tylko dlatego, że jest droższy, oczywiście.
numenius
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 291
Dołączył(a): 30.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) numenius » 20.07.2015 20:42

Bocian napisał(a):
numenius napisał(a):Ja bym tak zrobił, pod warunkiem, że potrafisz wszystko udowodnić bez cienia wątpliwości. Wiem, że oni czuja spory respekt przed ta instytucją, która zajmuje się nadzorem i udzielaniem pozwoleń na tego typu działalność. Dla uwiarygodnienia ustal wcześniej pełna nazwę tej instytucji, adres centrali i jakiegoś biura lub delegatury w rejonie zamieszkania tej Pani. Po przybyciu na miejsce i jakimś niekorzystnym scenariuszu możesz też spróbować poprosić o pomoc nasze służby dyplomatyczne w Chorwacji.
Nie rezygnuj, życzę, aby wszystko się dobrze skończyło i wczasy były w pełni udane.

Sądzisz, że służby dyplomatyczne zajmą się sprawą apartamentu? I czym chcesz straszyć i do kogo właścicielkę o której tu mowa? Przedstawiła ewentualne możliwości w tym tańszą. Czy gorszą to subiektywne odczucie. Wystarczy , że powie iż tamten apartman nie nadawał się do zamieszkania w związku z jakimś wypadkiem losowym, choćby zalaniem wodą i mogą ją cmoknąć w pompkę. Najważniejsze to odzyskanie pieniędzy. I znalezienie innego lokum jeśli to nie odpowiada. Jeśli jest ich tylko dwoje to jechać w ciemno.


Bzdury Bocian, bzdury, ale oczywiście masz do nich prawo. Poza tym, przeczytaj ze zrozumieniem, zanim skrytykujesz. Napisałem, co bym na szybko zrobił w podobnej sytuacji (nie znając szczegółów, a te przeważnie są najważniejsze). Nigdzie nie stwierdziłem, że takie zachowanie gwarantuje pełny sukces, ale zakładając, że fakty i dowody, o których napisała Beata, na takie zachowanie właścicielki kwatery są niezbite, to uważam, że od tego trzeba zacząć.
Streszczając Twój wywód należałoby tylko odzyskać zaliczkę i zostawić tę sprawę. Dla mnie byłoby to zachowanie frajerskie, ale szanuję Twoją ocenę, choć się z nią absolutnie nie zgadzam. Nikt nikomu nie podpowiada, aby straszyć właścicielkę, tylko ją wiarygodnie ostrzec. Służby konsularne nie zajmą się kwaterą na etapie negocjacji, ale jeżeli Polak jest w potrzebie na miejscu w Cro, bo został oszukany w związku
z zawartą i zaliczkowaną umową, to nikt nikomu nie robi łaski. Poza tym jest tam Chorwacka Izba Turystyki (mogłem pomylić nazwę) oraz właściwe kompetencyjnie ministerstwo (z delegaturami na szczeblu województw, powiatów). W Chorwacji nie jest wcale tak łatwo dostać pozwolenie na działalność gospodarczą w zakresie "apartmani" i "sobe" do wynajęcia. Można też zostać ukaranym lub stracić prawo do świadczenia tych usług, dlatego dominująca większość z tych usługodawców robi wiele, aby nie mieć żadnych kłopotów. Konkurencja jest duża, potrafią się wzajemnie, czasami po sąsiedzku, podkablować do odpowiednich służb, że jest coś nie tak, jak być powinno. Wiem to od jednego z moich gospodarzy z lat poprzednich, bo byłem zainteresowany tym tematem. Doradzam więc w oparciu o całą posiadaną wiedzę, choć zdaję sobie sprawę, że jest ona daleka od kompendium.
Można oczywiście poprosić o zwrot zaliczki, podkulić ogon i zapomnieć o incydencie.

Rysio napisał(a):
numenius napisał(a):... W przypadku, gdyby Pani na to nie przystała, ...


Jest to jakieś rozwiązanie, tylko nie bardzo sobie wyobrażam żeby później spędzić miło urlop. Dobre stosunki z gospodarzami to podstawa moim zdaniem.


Rysio, zatem Twoja wyobraźnia mieści się w zbyt ciasnych ramach. Już nazajutrz po ewentualnym ustępstwie właścicielki i wynajęciu Beacie droższego apartamentu w cenie tego pierwotnie zaliczkowanego, absolutnie możliwe jest wspólne biesiadowanie i przyjazne relacje między nimi. Tacy są Chorwaci, tacy są właściciele domów wczasowych (choć oczywiście nie wszyscy). Wielu z ich po zdecydowanym, ale jednocześnie grzecznym sprzeciwie gościa, nabiera do niego jeszcze większego szacunku.

Beato30, jeżeli nie osiągniesz porozumienia z tą gospodynią na Twoich warunkach, to koniecznie po urlopie podaj w tym wątku o kogo chodziło, bo inaczej będzie to wyglądało tak, że poprosiłaś o pomoc,
a sama nie chcesz pomóc ostrzegając innych.
Ostatnio edytowano 20.07.2015 22:26 przez numenius, łącznie edytowano 1 raz
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 107661
Dołączył(a): 10.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 20.07.2015 21:54

numenius napisał(a):Beato30, jeżeli nie nie osiągniesz porozumienia z ta gospodynią na Twoich warunkach, to koniecznie po urlopie podaj w tym wątku o kogo chodziło, bo inaczej będzie to wyglądało tak, że poprosiłać o pomoc, a sama nie chcesz pomóc ostrzegając innych.

Można to zrobić w odpowiednim wątku >>> czarna-lista-apartamentow-t41468.html
Następna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Oszukani- Co możemy zrobić
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone