Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Opłaty za autostrady (dyskusja przeniesiona z FAQ)

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
lechocz
Cromaniak
Posty: 606
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 11.04.2018 19:26

słoń napisał(a):Kolegom w osobówkach z boxami dachowymi nalicza kat.II czasami.


Kompletna bzdura z tym naliczaniem do kategorii II-ej.

Sam jeżdżę od kilku lat wanem z boxem na dachu (wysokość łączna 215cm) i nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów z zaliczeniem do kategorii innej niż I-wsza, czy to w Chorwacji czy też jakimkolwiek innym kraju europejskim.

Zaznaczę przy tym, iż mając wątpliwości w tym temacie, przed pierwszym wyjazdem do Chorwacji z boxem na dachu, napisałem maila do zarządcy autostrad chorwackich skąd otrzymałem informację, iż do jakiej kategorii zostanie zaliczony pojazd decyduje jego wysokość (do 190cm) bez uwzględniania dodatkowo zamontowanych na dachu bagażników, boxów itp.

Uważam, że jest to rozwiązanie zdroworozsądkowe gdyż, przy założeniu uwzględniającym bagażniki, boxy itp. to nawet nasz poczciwy Maluch lub z nowszych pojazdów np. Smart, łapałyby się do kategorii II-ej. A to już byłby kompletny bezsens
joajer
Cromaniak
Posty: 638
Dołączył(a): 15.09.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) joajer » 11.04.2018 20:11

Janusz Bajcer napisał(a):