Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Nocna podróż

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
newoytek
Globtroter
Posty: 30
Dołączył(a): 27.03.2005
Nocna podróż

Nieprzeczytany postnapisał(a) newoytek » 22.04.2005 12:29

Nie mam doświadczenia w jeżdzie nocnej,a w podróż na wczasy wybieram się właśnie na noc.Czy w tej sytuacji zrobilibyście coś szczególnego co mogłoby pomóc w takiej podróży?Planuje wyjazd z Jastrzębia Zdrój ok.20-tej,prawdopodobnie w okolice Tucepi.Z rady z góry dzięki.
volumen
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2224
Dołączył(a): 21.05.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) volumen » 22.04.2005 12:40

newoytek napisał(a):Nie mam doświadczenia w jeżdzie nocnej,a w podróż na wczasy wybieram się właśnie na noc.Czy w tej sytuacji zrobilibyście coś szczególnego co mogłoby pomóc w takiej podróży?Planuje wyjazd z Jastrzębia Zdrój ok.20-tej,prawdopodobnie w okolice Tucepi.Z rady z góry dzięki.

To jednak spory kawałek drogi, jak nigdy nie jechałeś w nocy, to warto gdzieś poćwiczyć, choćby po to, aby wiedzieć jak reagujesz na taką jazdę.
Ja np. ze względu na sporą wadę wzroku unikam takich jazd, a jeżeli już, to często odpoczynki (co 2 godziny), nasadki do jazdy nocnej, no i jednak krótka drzemka w "okolicach" psiej wachty, czyli między 2 a 4 w nocy.
Dlatego też w ubiegłym roku do Chorwacji jechałem przez dzień.
Andrzej40
Odkrywca
Posty: 113
Dołączył(a): 16.01.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Andrzej40 » 22.04.2005 13:04

Witam.