Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Nasze pontony i silniki...

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Bobik69
Odkrywca
Posty: 80
Dołączył(a): 12.07.2009
Nasze pontony i silniki...

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bobik69 » 14.08.2010 11:07

Zamierzam kupić ponton i już długo przeglądam forum w poszukiwaniu informacji dotyczących pontonów. Ponieważ wybór nie jest prosty, a jak zauważyłem nie jestem osamotniony w swoim postanowieniu, zwracam się z gorącą prośbą do użytkowników pontonów, by podzielili się swoimi refleksjami na temat używanego sprzętu.

Wiem, że wielu wątkach takie informacje są "przemycane", ale są one szczątkowe i porozrzucane. Myślę że temat w którym moglibyśmy zebrać takie opinie będzie przydatny również dla potomnych :)

Będę szczególnie wdzięczny za opinie dotyczące pontonów Quicksilver (seria Enduro i Sport) oraz Brig (seria Baltic), gdyż na tę chwilę właśnie one zwracają moją uwagę...
bogdan63
Croentuzjasta
Posty: 332
Dołączył(a): 08.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) bogdan63 » 15.08.2010 22:24

witam,
mam quicksilvera 310 w tym roku będzie piąty sezon po 2-3 tygodnie pływania w Cro. , są "ślady" że pływałem, spoko, można kupować.
pozdr.
Bobik69
Odkrywca
Posty: 80
Dołączył(a): 12.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bobik69 » 15.08.2010 23:07

Zastanawiam się nad trochę większym (340). Masz sztywną podłogę, czy airmatę? Chętnie dowiedziałbym się co np. Ci przeszkadza lub co byś zmienił, a co jest dobrym rozwiązaniem. Niedawno smoki3 napisał, że w jego info-medii brakowało Mu rączek do przenoszenia pontonu (sam je dorobił).

Ktoś inny, bodajże Terenowiec zwrócił uwagę, że przy dorabianiu patentu w postaci kółek odpadają pontony z wysuniętą do tyłu (poza pawęż) podłogą. Zachwalał w brigu możliwość montażu ławki w dowolnym miejscu.

Z kolei tak wysunięta podłoga spełnia chyba rolę płetw kawitacyjnych.

Szukałem w necie jakichś testów różnych pontonów i niestety nic takiego nie mogę znaleźć. Szkoda.
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 16.08.2010 10:33

Kolego, ja mam 340. Pompowany kil + podłoga ze sklejki. Bardzo dobrze wykonany ponton, ja mam z 2005 roku i nie widać na nim śladów zużycia. Wystarczający w zupełności na potrzeby rodziny 2+2 z bagażami. Z silnikiem 9.9 w takim składzie chodzi w ślizgu, prędkość około 30 km/h.
sławeka
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 74
Dołączył(a): 30.07.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) sławeka » 16.08.2010 11:08

Marshall napisał(a):Kolego, ja mam 340. Pompowany kil + podłoga ze sklejki. Bardzo dobrze wykonany ponton, ja mam z 2005 roku i nie widać na nim śladów zużycia. Wystarczający w zupełności na potrzeby rodziny 2+2 z bagażami. Z silnikiem 9.9 w takim składzie chodzi w ślizgu, prędkość około 30 km/h.


Przepraszam z góry za "zielone" pytanie, ale na silnik 9.9 potrzebne jakieś uprawnienia ?
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 16.08.2010 13:06

Silniki typu 9.9KM 13,5KM powstawały głównie po ta aby ominąć prawo. W większości krajów UE (w tym też w PL) granica posiadania uprawnień jest 10kW = 13,6 KM. Wcześniej było 10 koni, więc stąd te dziwaczne moce silników. Silniki opisane powyżej to najczęściej "wykastrowane" 15-stki.

Natomiast w CRO musisz mieć patent na WSZYSTKO co ma silnik bez względu na jego moc. Nie dotyczy to silnika pomocniczego przy łodzi żaglowej, ale wtedy musisz mieć uprawnienia żeglarskie.
bogdan63
Croentuzjasta
Posty: 332
Dołączył(a): 08.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) bogdan63 » 16.08.2010 13:13

witam,
mam 310, ale chciałbym 340, jak bym miał 340 to pewnie bym chciał 370 i tak pewnie nie ma końca, to samo z silnikiem mam 8 przerobiłem na 10 ale pewnie się okaże że szkoda że nie 15 koników i tak bez końca to jakaś zaraza chyba jest, jak trochę kasy podłapę to zmienię. No i ograniczenie drugie to transport ile masz miejsca taki kupujesz a i tak się okaże ze ci co ciągną na haku mają większe i lepsze i taką by warto mieć nawet na dwa tygodnie w roku, warto bo to taka nieuleczalna choroba, jak się zarazi, koniec.
pozdrawiam.
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 16.08.2010 13:20

Bo ta choroba czy też zaraza jest nieuleczalna :D :D :D
W tym roku zmieniłem ponton z 2,5 na 3,4 i różnica jest naprawdę olbrzymia. Na papierze to tylko 90 cm jednak na żywo nie ma porównania.
Chciałem silnik 25-30 KM, ale niestety z uwagi na jego masę i gabaryty wybrałem 15 - nie chcę jeździć z przyczepą, musiałem kupić sprzęt który pojedzie w bagażniku...
sławeka
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 74
Dołączył(a): 30.07.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) sławeka » 16.08.2010 13:27

Marshall napisał(a):Silniki typu 9.9KM 13,5KM powstawały głównie po ta aby ominąć prawo. W większości krajów UE (w tym też w PL) granica posiadania uprawnień jest 10kW = 13,6 KM. Wcześniej było 10 koni, więc stąd te dziwaczne moce silników. Silniki opisane powyżej to najczęściej "wykastrowane" 15-stki.

Natomiast w CRO musisz mieć patent na WSZYSTKO co ma silnik bez względu na jego moc. Nie dotyczy to silnika pomocniczego przy łodzi żaglowej, ale wtedy musisz mieć uprawnienia żeglarskie.


dzięki bardzo za odpowiedz
Bobik69
Odkrywca
Posty: 80
Dołączył(a): 12.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bobik69 » 16.08.2010 13:30

bogdan63 napisał(a):mam 310, ale chciałbym 340, jak bym miał 340 to pewnie bym chciał 370 (...)


Marshall napisał(a):Bo ta choroba czy też zaraza jest nieuleczalna :D :D :D


:D Mam tego świadomość... na szczęście ograniczeniem jest pojemność bagażnika (przynajmniej do czasu, gdy nie pojawi się szatański pomysł odkładania kasy na przyczepkę i RIBA) :twisted:
waldas
Podróżnik
Posty: 20
Dołączył(a): 08.06.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) waldas » 16.08.2010 14:27

Witam !
Od 3 lat jestem szczęśliwym uzytkownikiem zestawu Suzuki
Używany 3 sezony po 14 dni , oczywiście Chorwacja.
Ponton o dł. 290 cm ( Suzumar )
3 pompowane komory + kil. Podłoga aluminiowa
Błędem konstrukcyjnym było zastosowanie stalowych ocynkowanych oczek przelotowych dla sznura relingu. Musiałem wszystkie wymienić na mosiądz ( nie mogłem dostać nierdzewnych ) ponieważ fabryczne szybko złapały korozje i bardzo szpeciły okręt. Reszta bez jakichkolwiek uwag , prawie brak śladów użytkowania. Ponton wykonany jest b.solidnie ( niejednokrotnie przy rozkołysanym morzu urządzałem sobie zabawę skacząc z fali na fale. Myślę że w kiepskim pontonie już dawno zgubiłbym całą pawęz wraz silnikiem , lecz tu 0 sladu rozwarstwień na wklejkach )

Silnik SUZUKI 6 KM ( four stroke )
Serwisowany po kazdym sezonie. Nigdy nie zawiódł , bardzo małe spalanie.
Cały zestaw spisuje się b. dobrze . Prędkość przy obciążeniu ok. 90 kg wynosi 24 km/h ( GPS ) Zdolności ślizgowe traci przy ok 140 kg. obciążenia.
Całość kupiona w zestawie i bardzo korzystnej cenie w stosunku do Hondy , Yamahy. Oglądając porównywalne produkty tych marek muszę stwierdzić ( wg.posiadanej amatorskiej wiedzy ) iż jakościowo to pływadełka te są takie same.
P.S.
Bzdurą jest ( jak ktoś pisał )że podłoga aluminiowa nagrzewa się do tego stopnia że nie mozna na niej stanąć gołą stopą. Mówię o pontonie zacumowanym na wodzie.

Pozdrawiam
Waldas
Mirek7441
Globtroter
Posty: 35
Dołączył(a): 18.08.2010
pytanie

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mirek7441 » 23.08.2010 16:59

Ponieważ chodzi mi po głowie przerobienie standardowego sterowania silnika pontonu mam pytanie, czy ktoś z Was założył kierownicę i ster ciągi do silnika???
approjekt
Turysta
Avatar użytkownika
Posty: 13
Dołączył(a): 20.08.2010
jak przewozicie silniki?

Nieprzeczytany postnapisał(a) approjekt » 26.08.2010 13:21

witam.
mam pytanie do doświadczonuych kolegów w jaki sposób przewozicie silniki. Z tego co zdążylem sie zoorientowac to silnika nie można kłaść. Jazda z przyczepą u mnie nie wchodzi w rachubę wiec jak? Z tego powodu rozważam zakup elektrycznego ale nie wiem jak z zabezpieczeniem akumulatora przed zachlapaniem, zakladam że będę schodzil z pontonu żeby ponurkowac co nieco:). Z góry dziekuję za podpoiwiedzi.
heksio
Podróżnik
Posty: 17
Dołączył(a): 16.09.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) heksio » 02.09.2010 11:55

Dusuw można kłaść jak się chce. Czterosuw - w zalecony przez producenta sposób (miska olejowa)
approjekt
Turysta
Avatar użytkownika
Posty: 13
Dołączył(a): 20.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) approjekt » 02.09.2010 11:59

dzieki za podpowiedz
Następna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone