Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Książki o fotografii

Rozmowy na tematy fotograficzne. Porady odnośnie techniki fotografowania, wyboru sprzętu.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
F-uncia
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 432
Dołączył(a): 27.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) F-uncia » 07.01.2009 21:27

Kobieta, dzięki - o to mi chodziło właśnie.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 12.01.2009 18:03

Rysio napisał(a):Mogę z czystym sumieniem polecić książkę Włodzimierza Barchacza pt.: "Fotografujemy. Jak się ustrzec błędów"...

Rysiek - dobrze, ze mi przypomiałeś o tej książce.
Kiedyś miałem zamiar ją kupić tyle, że skleroza mi zabroniła :lol:
Ale w sobote dotarła do mnie :lol:
Fakt, książka OK dla każdego początkującego.
Trochę w stylu pierwszego wydania "Szkoły Fotografowania" National Geographic z 1999/2000 r. tyle, że bardziej łopatologiczna w porównaniu z NG :wink:
Wczoraj natomiast kupiłem coś, moim zdaniem, fajnego dla amatorów czyli:
Obrazek
też całkiem przystępna łopatologia :lol: :cry:
dorota19
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 277
Dołączył(a): 12.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) dorota19 » 12.01.2009 20:47

A ja swoją książkę odebrałam przed chwileczką z poczty :D Jeszcze nawet nie zajrzałam. Szkoda tylko,że przesyłka naruszona.... Koperta znaczy się licha :? , ale obyło się bez jakiejś większej szkody. A zresztą - wszystko wynagrodził sympatyczny autor książki :D
Seb.
Globtroter
Posty: 41
Dołączył(a): 08.01.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Seb. » 14.01.2009 09:48

Witam,
to ja równiez się dorzucę :)
poza tymi pozycjami przedstawionymi wczesniej (dostępnymi juz od jakiegos czasu) pojawiło kilka nowych pisanych w bardzo przystępny sposób i w dobrej cenie.
Polecam serię Bryana Petersena a zwłaszcza "Ekspozycja bez tajemnic"
zwłaszcza dla początkujących i średniozawansowanych fotografów :)

pozdrawiam
Seba
piotrulex
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3871
Dołączył(a): 17.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrulex » 14.01.2009 10:58

ja mam fotografia w podrozy a autora nie pamietam

dodatkowo ciekawy kurs "naszynal dzeografik" z kursem fotografowania na kilku plytach
Rysio
Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 12883
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 14.01.2009 11:04

Piotrek_B napisał(a):też całkiem przystępna łopatologia :lol: :cry:


Piotrek, czy ta książka jest o fotografii czy o ekspozycji :?: :lol:
Leszek Skupin
Cromaniak
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 14.01.2009 11:53

piotrulex napisał(a):ja mam fotografia w podrozy a autora nie pamietam
...

Richard I'Anson wydawnictwo Pascala ;)

Pozdrav :papa:
Lidia K
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3464
Dołączył(a): 09.10.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Lidia K » 14.01.2009 14:09

Rysio napisał(a):
Piotrek_B napisał(a):też całkiem przystępna łopatologia :lol: :cry:


Piotrek, czy ta książka jest o fotografii czy o ekspozycji :?: :lol:


Ja ją już przeczytałam.
Jest to książka o ekspozycji w fotografowaniu. Na dobrą ekspozycję składa się ISO, czas i przesłona. Ty wiesz, że takich kombinacji ustawień przesłona i czas jest zawsze kilka (autor napisał, że do 6), bo jesteś już zaawansowanym fotoamatorem, ale z tych kombinacji tylko jedna daje tę najlepszą ekspozycję, czyli to co większość zaawansowanych fotografów uznaje za poprawną ekspozycję. I tym można poczytać w tej książce. Jest mnóstwo porównawczych fotografii.


Dzięki Plumkowi :D . Pozdrawiam

PS. Na pewno warto ją było wygrać i się wzbogacić o wiedzę z tej książki.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 14.01.2009 19:56

Rysio napisał(a):....Piotrek, czy ta książka jest o fotografii czy o ekspozycji :?: :lol:

O jednym i o drugim :wink: Tobie w głowie tylko, że tak powiem, podśmiechujki :lol:
A tak serio - słowo "łopatologiczny" ma akurat sens dla kogoś, kto startuje w fotografii.
I ta książka, która polecam i ta którą Ty polecasz (czyli obie znam :wink: ) napisane są własnie takim fajnym językiem, że chce się to czytać i dodatkowo coś w głowie zostaje.
Krótko, konkretnie i bez zbęzdnej filozofii chłopskiej :lol:
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 14.01.2009 19:59

piotrulex napisał(a):ja mam fotografia w podrozy a autora nie pamietam....

autor - Richard l'Anson
wydawnictwo - Pascal
jakby kto pytał :wink:
as12345600
Croentuzjasta
Posty: 178
Dołączył(a): 02.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) as12345600 » 02.02.2010 22:35

Piotrek_B napisał(a):
Rysio napisał(a):Mogę z czystym sumieniem polecić książkę Włodzimierza Barchacza pt.: "Fotografujemy. Jak się ustrzec błędów"...

Rysiek - dobrze, ze mi przypomiałeś o tej książce.
Kiedyś miałem zamiar ją kupić tyle, że skleroza mi zabroniła :lol:
Ale w sobote dotarła do mnie :lol:
Fakt, książka OK dla każdego początkującego.
Trochę w stylu pierwszego wydania "Szkoły Fotografowania" National Geographic z 1999/2000 r. tyle, że bardziej łopatologiczna w porównaniu z NG :wink:
Wczoraj natomiast kupiłem coś, moim zdaniem, fajnego dla amatorów czyli:
Obrazek
też całkiem przystępna łopatologia :lol: :cry:


Sa jeszcze 4 inne tego w serii, wg mnie fajne
weldon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 39917
Dołączył(a): 08.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) weldon » 02.02.2010 22:59

Andrzej Mroczek - Książka o fotografowaniu cz1.pdf - 40 MB
Andrzej Mroczek - Książka o fotografowaniu cz2.pdf - 37 MB
Art of Digital Photography [2006] - John Hedgecoe.pdf - 88 MB
John Hedgecoe - Nowy podręcznik fotografii.pdf - 246 MB
National Geografic - sztuka fotografii - 651 MB
Portret - Uroki_masterstva.pdf (radzieckie) - 17,5 MB
Susan Sontag - O Fotografii.pdf - 1 MB
Tehnika Peyzajnoy Fotografii.pdf (radzieckie) - 4,5 MB
Wladyslaw Pawelec - Fotografia aktu.pdf - 66 MB


jak macie pojemne skrzynki - mogę wysłać.
Nie wystawiam. Z założenia jestem przeciwnikiem piractwa, ale,
przyjaciołom, mogę udostępnić, żeby przejrzeli.
Wszystko w pdf'ach. Nie ściągajcie AdobeReadera - wystarczy FoxIt (5 MB)

Chyba mam coś jeszcze, ale muszę poszukać.

Przed wysyłką, mogę spakować do rar'a.
Może uda mi się podzielić?

Mail: weldon(usuń to)@wp.pl.

pzdr

PS przy okazji. Jeżeli podajecie gdzieś adres swojej skrzynki,
to róbcie to tak, jak ja, powyżej. Boty nie śpią. Zasypią was spamem,
nawet nie wiecie kiedy.

PS II Temat! Podajcie jakiś charakterystyczny temat, ba na tę skrzynkę dostaje tyle śmieci,
że może mi coś umknąć, a inne, wybaczcie, są prive.
mariush_foto
Croentuzjasta
Posty: 153
Dołączył(a): 09.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mariush_foto » 03.02.2010 12:12

Osobom zaawansowanym nieco bardziej niż pierwsze miesiące z aparatem (ale nie zawodowcom oczywiście) polecam dwie książki Joe McNally-ego - "Uchwycić moment" dla wszystkich, a dla błyskaczy "Z pamiętnika lampy błyskowej". Świetnie się czyta, każdy rozdział to inne zdjęcie, mi książki te rozjaśniły sporo.
new1984
Croentuzjasta
Posty: 247
Dołączył(a): 18.09.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) new1984 » 30.04.2010 11:35

Odgrzewam kotleta...

Jestem zdecydowanie amatorem, teraz używam Sony H2. W planach jest d90 albo A550, ale najpierw chciałbym jakąś dobrą, łopatologiczną książkę, która po krótce omawia fotografowanie - swego rodzaju vademecum.

Proszę kolegów-zawodowców o poradę.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 30.04.2010 12:07

new1984 napisał(a):Proszę kolegów-zawodowców o poradę.

Przeciąż na tej stronie masz kilka porad :lol:
2 pierwsze z brzegu, bardzo dobre dla laika bo napisane "normalnym" językiem:
:arrow: Andrzej Mroczek - Książka o fotografowaniu
:arrow: Bryan Peterson - Ekspozycja bez tajemnic

Podejdź np. do salonu Empik, weź to do ręki i sam zobacz :wink:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do FotoCroClub - dyskusja


  • Podobne tematy
    Ostatni post

Książki o fotografii - strona 2
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Forum wykorzystuje oprogramowanie M 2.0. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2018