Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Jesienna Chorwacja-Włochy-Istria-Krk-Baska

Nasze relacje z wyjazdów do Chorwacji. Chcesz poczytać, jak inni spędzili urlop w Chorwacji? Zaglądnij tutaj!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]

Nieprzeczytany postnapisał(a) MączeK » 18.11.2014 21:22

Przedstawiam jesienną Listopadową Chorwację połączoną z Włochami:)

Piątek 17:00 ruszyliśmy z pod Warszawy w stronę Włoch pogoda była paskuda padał deszcz i było dość chłodno i tak w deszczu jechaliśmy, aż do samej Austrii droga prowadziła Nas przez Częstochowę do autostrady A1 następnie wjechaliśmy do Czech kierując się w stronę Włoch. Zmęczeni pogodą i gigantycznymi mgłami za Graz zdecydowaliśmy się przespać w aucie i tak od godziny 2:30 do 5:30 zrobiliśmy sobie dźemkę:)
Mając Webasto i dość wygodne fotele jak na 1 raz noclegu w aucie spało się naprawdę dobrze:)
Sobota
Rano wstaliśmy kąpiel na stacji ( ciekawe doświadczenie:) wypiliśmy kawę i ruszylismy w stronę Włoch:)

Obrazek

Kolo godziny 10 dotarliśmy do Punta Sabioni o dziwo na parkingu było dosłownie 5aut i 2 autokary kto był w sezonie wie jakie tłumy zalewają tam parking. Szybko przebraliśmy wygodne dresy na bardziej wyjściowy strój i udaliśmy się na statek do Wenecji.
Koło godziny 11 dopłynęliśmy na przystanek Pl Sw Marka i od razu zabralismy sie za zwiedzanie co prawda Plac byl delikatnie zalany wiec wzielismy sie za zwiedzanie i szwedanie po Wnecji, polecamy kazdemu Listopad do zwiedzania bo jest po prostu bajka ! Turystow praktycznie brak wszedzie mozna swobodnie wejsc, przejsc zrobic zdjecie , szybko zjesc i uwaga weszlismy do Bazyliki bez najmniejszej kolejki!
Caly dzien minal Nam na zwiedzaniu i o godzinie 18 poszlismy na wodnego busa, aby wrocic do Punta Sabioni, powiem tak Google Maps plus polacznie 1gb darmowego internetu na Europe pozolilo Nam szybko dotrzec do najwazniejszych zabytkow Wenecji nie liczac szwedania sie beztrosko po uliczkach i zakamarkach.
Do tego wieczorem bylo na placu SW Marka rozdanie dyplomow studeckich wiec bylo mega duzo studentow i glosna zabawa ( bardzo fajne przezycie) !:)

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Po powrocie do Punta pojechalismy przez male Wloskie miejscowosci gdzie zrobilismy Wloskie zakupy w markecie i popatrzyliśmy przy okazji jak zyja wlosi po za sezonem. Godzina 20 na spokojnie wyruszyliśmy do Rovinj gdzie troche zmeczeni spacerowaniem po Wenecji dotarlismy ok 23:00 po za sezonem szybko sie podróżuje puste autostrady bardzo dużo pomagają w przemieszczaniu się.
Obrazek
W Rovinj po ok 30 minutowej przeprawie z znalezieniem jakiegos czynnego nie wolnego apartamentu udalo Nam sie:) Mila Pani nas przyjela bo akurat wrocila z pracy ( fart) Chociaz bylismy nastawieni na Hotel to cena apartemantu 20euro a Hotelu 80euro za dobe zrobila tez swoje tym bardziej, ze o 10 chcielismy sie zebrac dalej. Zmeczeni dnie zrobilismy kolacje i poszlismy spac
Niedziela 6:30 zrobilismy pobudke, szybki prysznic , ja wycieczka do sklepu po swieze bulki i tak o 7:00 w temperaturze ok 15 stopni jedlismy na tarasie sniadanie podziwiajac palmy i Rovinj. 7;30 zebralismy sie na spacer i zwiedzanie jako, ze mielismy jakies 200m do starowki wiec od tego miejsca zaczelismy zwiedzanie:) Zachczylismy o targ i poszlismy w strone portu, na poranne espresso:) Finezyjnie smakuje w tym miejscu z widokiem na slynna starowke:)
ObrazekObrazekObrazek

Kolo godziny 11 po zwiedzaniu opustoszonego Rovinj:) zebralismy sie do Puli, umylismy samochod zatankowlaismy i w droge. Pula na szybko, port, Przepiekny amfiteatr ! bylem w Rzymie i porownuje moim zdaniem ten jest beznkonkurencyjny!:)
ObrazekObrazek
Nastpnie objazd Puli samochodem i w droge do Opatiji przez Labin i nadmorska magistrala przez gory z widokami przez
ObrazekObrazekObrazek
Plomin Brsec, Medveja, Lovran do bogatej Opatiji. Kolo godziny 13:30 dotarlismy zaparkowalismy auto poszlismy na spacer nadbrzezem podziwiajac bogactwo i roslinnosc nadmorska w Opatiji oraz piekne Hotele nadmorskie

w drodze powrotnej miastem zjedlismy obiad i w droge przez Rijeke na wyspe Krk,
Obrazek
tak pustych auostrad na krk nie widzialem nigdy kolo godizny 15 objezdzajac z ciekawosci KRK w pieknym sloncu i letniej temperaturze pojechalismy do Baski, pierwsze co to dojazd do samej plazy i ku Naszemu zdziwieniu co ! nie bedzie problemu z noclegiem PUSTOOOO MIASTO doslownie wymarlo jak " Czarnobyl"
ObrazekObrazek
Hotele pozamykane, sklepy do 15:00 czynna tylko Pizzeria i Kawiarnia na gorze przy zjesciu na plaze, wszedzie tzn tylko tam sami miejscowi Chorwaci i tu sie zaczal problem bo czas szybko mijal a my przez 2 godziny nie moglismy znalezc czynnego apartamentu!!! :D wkoncu zdecydowalismy sie isc na pizze do czynnej pizzeri ( przy akfarium rybnym i tam mily Chorwat (wlasciciel) wykonal chyba ze 4 telefonow znalazl Nam nocleg:) uff! wkoncu mozemy napic sie piwa ! Za chwile przyjechal po Nas kolejny mily Chorwat i w droge pojechalismy za Nim do jego domu, gdzie przywitala Nas jego cala rodzina w domu. Zrobilismy nie lada furore bo dawno w tym czasie nie widzieli turystow w Basce tym bardziej z Polski. Dostalismy czysty ladny apartament ze sniadaniem oraz Polska telewizja co Nas zaskoczylo, szybko sie przebralismy schodzimy na dol, a wlasiciciel wola Nas do Restauracji ktora w sezonie prowadza pod domem na Rakije:)wiec wypilismy pare lufek i w droge ba plaza, robilo sie juz dosc ciemno wiec szybki spacer po pustej i cichej jak w lesie Basce poszlismy do jedynej czynnej pizzeri na naprawde dobra i tania pizze po za sezonem pizza 20kun! szok, Piwo 5 kun! Posiedzielismy na zwenatrz do zamkniecie delektujac sie widokiem i szumem morza:)
Nastepnie spacerowym i juz chwiejnym krokiem poszlismy spac do domku.
Poniedzialek
postanowilismy sie wyspac i wstalismy na 10 zjesc sniadanie, pozniej odpoczynek, piwko, plaza oraz spacer po Basce!
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

W godz wieczornych zebralismy sie z opustoszonej Baski ( wlasciciel Naszego apartamentu powiedzial, ze po za sezonem mieszka w granicach 200 osob w calej miejscowosci szok!) Panuje niesamowity spokoj! nawet koty chodza jak spowolnione:D ) Korzystajac z wolnego czasu w drodze powrotnej zatrzymalismy sie na zakupy w dwoch marketach, a by kupic pyszne wina, oliwe z oliwek, oliwki oraz Rakije:) i spokojnie jadac wyruszylismy w strone domu przez Slowenie gdzie stwierdzilismy, ze pierwszy raz w zyciu ominiemy autostrade i tak Nam sie to udalo, ze juz wiecej w drodze do Cro nie pojedziemy autostrada, do tego zatankowlaismy lpg taniej niz w Pl:)
Wtorek
Kolo godziny 24 dotarlismy do obwodnicy Wiednia jako, ze nie bylismy wogole zmeczeni stwierdzilismy, ze jedziemy do po raz kolejny w tym roku zwiedzic Wieden tym razem noca i tak pojechalismy pod Prater, Belweder i Katedre oraz poszlismy na Kebab:)
Obrazek
Kolo 3 wyjechalismy z Wiednia i po 50km zatrzymalismy sie na stacji na nocleg w aucie.
Pospalismy do 7:00, ogarnelismy sie na stacji wypilismy kawe oraz zjedlismy sniadanie i w droge ruszylismy do Pl gdzie juz w Czechach przywitala Nas wysoka temperatura jak w Chorwacji oraz cieple sloneczko wiec nie bylo, az tak duzego zalu wracac:)

Pozdrawiamy i polecamy Chorwacje oraz Wenecje w Listopadzie!:)
Ostatnio edytowano 18.11.2014 22:50 przez MączeK, łącznie edytowano 2 razy
Piter_M
Cromaniak
Posty: 3835
Dołączył(a): 09.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Piter_M » 18.11.2014 21:58

Jak będzie Krk i Baška to chętnie zasiadam :)
walp
Weteran
Posty: 13436
Dołączył(a): 22.12.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) walp » 18.11.2014 22:14

Kiedy tak patrzę na to szare niebo, z temperaturą +15 stopni, to jednak wybieram wyjazd w sezonie.

Dwa razy byłem w Wenecji i dwa razy w sierpniu. Nawet stanie kilkadziesiąt minut w kolejce do bazyliki,
przy palącym w szyję słońcu, nie zniechęca. A różnorodność nacji (choć zagęszczenie duże) nie drażni,
bo człowiek ma wrażenie, że znalazł się wśród wybranych z całego świata, aby zwiedzać to wyjątkowe miasto. :wink:

Najważniejsze, że udało Wam się wpaść do zaplanowanych miejsc. :D

Nieprzeczytany postnapisał(a) MączeK » 18.11.2014 22:19

Bylismy tez w sezonie w Wenecji dwu krotnie i uwiez Mi, ze lepiej sie ja zwiedza bez Turystow jest spokoj i duzo wiecej mozna zobaczyc, tym bardziej , ze dopiero wtedy odslania sie tam prawdziwe zycie Wlochow jak i Chorwatow po za sezonem narawde mega fajne doswiadczenie:)

Wiecej zdjec wrzuce poznie:)

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 18.11.2014 22:32

Ale tempo zwiedzania, do tego prawie nie spaliście, a jedliście też mało,
przy tym tempie podróżowania japońscy turyści to ogromni lenie :wink:

Nieprzeczytany postnapisał(a) MączeK » 18.11.2014 22:53

Wszystko bylo na spokojnie bez pospiechu, mielismy czas:) uwierz Mi, ze po sezonie nie ma nigdzie korkow, kolejek czy tlumow wszedzie sie doslownie, przelatuje, tym bardziej jak ktos lubi jezdzic autem tak jak ja to sama jazda jest dla mnie relaxem:)
BTW dla chcacego nic trudnego;) trzeba korzystac z zycia:)
Miny Mieszkancow slyszac Pl naprawde bezcenne:)

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 18.11.2014 23:03

MączeK napisał(a): wszedzie sie doslownie, przelatuje

No, właśnie, przelatuje :wink:
Ja lubię się częściej zatrzymywać :wink: :wink: .

No i podziwiam, jak wytrzymaliście tyle godzin bez snu i nie byliście wykończeni takim tempem podróży 8)

Nieprzeczytany postnapisał(a) MączeK » 18.11.2014 23:32

Przelatuje w kontekście jazdy, brak turystów powoduje sporo krótsze podróże co daj czas na zwiedzanie, czy ja wiem czy tak bez snu... jesteśmy młodzi więc parę godzin snu wystarcza Nam jak na razie, a widoki i podróże rekompensują wszystko, zobaczyliśmy co chcieliśmy i to się dla Nas liczy, jednak Dalmacja według mnie jest sporo ładniejsza:)

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 18.11.2014 23:42

No nie tylko przelatuje w kontekście jazdy.

O 11 wyjechać z Rovinj i po drodze zwiedzić Pulę :roll: ,
żeby o 13,30 być w Opatiji, trasą przez Labin, nie autostradą, tu już potrzeba samolotu albo śmigłowca. :wink:
Taka trasa autem potrzebuje około 3 godzin czystej jazdy, a gdzie zwiedzanie Puli :?:

Być o 13,30 w Opatiji, zwiedzić ją :roll: , zjeść obiad,
a o 15,00 być w Baśce na Krk, to już jest mistrzostwo świata w przelatywaniu :wink:
Sama trasa przejazdu autem to około 1,5 godziny, a gdzie zwiedzanie i obiad :?: :wink:

Zobaczyliście mały kawałeczek Istrii i Kvarneru, bardzo malutki, do tego w listopadzie miejscowości nad morzem tracą 90% uroku :roll:

Istria jest po prostu inna niż Dalmacja, 8)
Kvarner to minikosmos, tam jest wszystko :D

Ważne, że wam taki sposób podróżowania się podoba :wink:

Zazdroszczę listopadowej Wenecji, moja siostra w listopadzie wynajmowała tam apartament ze znajomymi. Wynajmowali po przyjacielsku, u Włocha, który tam na stałe mieszkał, a w listopadzie jeździł do ciepłych krajów.
Całymi dniami zwiedzali miasto bez pośpiechu, kupowali na targu świeże ryby, gotowali włoskie obiady, obserwowali życie miasta. Smakowali go :D
Vjetar
Legenda
Posty: 45308
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 19.11.2014 09:01

Relacja a'la Teleexpress. :)

Nie widziałem tej kamiennej tablicy ku czci Marszałka. Fajna ciekawostka.

Pozdrawiam
Roland90
Cromaniak
Posty: 512
Dołączył(a): 03.07.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Roland90 » 19.11.2014 21:38

Fakt relacja ekspresowa , pewnie nie będąc morsem o kąpieli w morzu można zapomnieć.

Nieprzeczytany postnapisał(a) MączeK » 20.11.2014 10:55

Morze mialo temperature Baltyku w sezonie, wiec kapiel byla grana:) Mimo tego, ze bywalo pochmurno to bylo cieplo ponizej 17stopni nie schodzilo, do tego wial cieply przyjemny wiatr od morza. Wiadomo, ze temperatur wakacyjnych w tej czesci Europy nie ma sie co spodziewac o tej porze, ale porównując temp. w Polsce to tam było lato:)

Powrót do Nasze relacje z podróży

cron
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.