Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Ile kosztuje urlop w Chorwacji

Wszystkie rozmowy na tematy turystyczne nie związane z wcześniejszymi działami mogą trafiać tutaj. Zachowanie się naszych rodaków za granicą, wybór kraju wakacyjnego wyjazdu, czy korzystać z biur podróży.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
gospodarz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1261
Dołączył(a): 06.05.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) gospodarz » 15.05.2009 10:36

Autor pisze nie tylko o kosztach ale i o warunkach podróży. Myslę, że powinien dodać, że oprócz upałów można trafić i na złą pogodę i chłód, nawet w miesiącach wakacyjnych, szczególnie że sugeruje odwiedziny w Plitvicach. A więc nie tylko klima w aucie ale i lekki polar czy kurtka przeciwdeszczowa mogą się przydać.

Jeśli chodzi o koszty to uwzględniłbym jeszcze jakieś ubezpieczenie KL/NW i assistance drogowe, ew. mandat :) za parkowanie lub prędkość.
CinnamonGirl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1338
Dołączył(a): 08.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) CinnamonGirl » 15.05.2009 11:29

W tym moim exelu to moze sie zdarzyć że cos bedzie z reki wpisane bo 'tak kiedys było mi szybciej i łatwiej'. Reszty po formułkach można sie domyslic ;) choc moze w samym ustawieniu i nagromadzeniu w przedziwnych miejcach danych mozna mie wrzenie haosu ;)
Ale mysle ze łatwo bedzie cos tam dodać do formuł, uwzględnić jakieś dodatkowe koszta innym osobom.

Tak samo do sredniej za paliwo brąłm pod uwage państwa gdzie bedizemy tankowac (w zaleznosci ktorym autem pojedziemy). W przypadku benzyny bralam pod uwage Austrię a nie czechy bo cena zblizona a płacąc kartą mi korzystniej wyjdzie płacić w EUR a nie koronie czeskiej (przeliczenie, prowizje itp). W przypadku gazu trasa przez Słowacje bo tam jest gaz sporo tanszy nizw Czechach ;)
stary_jac
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 301
Dołączył(a): 16.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) stary_jac » 15.05.2009 17:57

darek1 napisał(a):
stary_jac napisał(a):chmmm.. chleb 12 kun ??



Jak wiesz więcej to sklej pare zdań i powiedz. Najlepiej to tylko narzekać, a nic od siebie nie dać.

Darek ... no.. co ty ja się zadumałem bo wybieram się pierwszy raz i nie mam orientacji w cenach bo np. chleb 12x 0,6 to wychodzi dużo dla zwykłego zjadacza chleba. :)
Ale aby sprawa była jasna : trzeba przyjąć że ceny w Chorwacji liczymy x2
Czyli jeśli ktoś wypoczywając w kraju wydaje na cele spożywcze 100zł/dzień to w Cro za to samo wyda 200zł a jeśli połowę zabierze z Polski to wyda 150zł i tyle. Nie chodzi o wyliczanki bo przecież każdy bierze tyle ile może i dlatego właśnie dla tej orientacji twoja kalkulacja jest jak najbardziej przydatna.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 15.05.2009 18:12

Jak dla mnie bardzo realne wyliczenie a nawet lekko przesadzone. My w dwie i pół osoby* spkojnie w 3tysiącach się zmieściliśmy.
*-Ania wiek 21 miesięcy.
rafcio_102
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 45
Dołączył(a): 07.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) rafcio_102 » 15.05.2009 19:34

Witam. W zeszłym roku w sierpniu ja, żonka, syn 19 lat, córka 11 lat zamknęliśmy się w kwocie 1000 euro. Parę nawet zostało. Ta kwota to wydatki na paliwo, winiety, fajną kwaterę, jeden hotel tranzytowy w Grazu i oczywiście jedzenie. Jedzenie to nie były wyłącznie obiadki w restauracjach, średnio co drugi dzień grill w domku. Nie byliśmy rozrzutni, ale też nie skąpiliśmy - zależy od indywidualnych potrzeb. Trasa Bydgoszcz - Pula przez Boboszów, Ołomuniec, Wiedeń, Graz, Maribor, Koper. Pozdrawiam życząc miłego urlopu!
rafcio_102
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 45
Dołączył(a): 07.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) rafcio_102 » 15.05.2009 19:42

Sorki zapomniałem napisać o samochodzie. Opel Vectra z gazem palił ok. 8 l/100 km. Przy rozsądnej jeździe w granicach 130 km/h.
SDI
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 162
Dołączył(a): 22.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) SDI » 15.05.2009 19:57

..mam pytanie czy na wyspach a konkretnie wyspie Brać ceny żywności są droższe niż na lądzie,ile np kosztuje obiad
Bogdan007
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 118
Dołączył(a): 08.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bogdan007 » 15.05.2009 20:47

darek1 napisał(a):
CinnamonGirl napisał(a):W innym wątku wrzuciąłm moje ogólne kalkujacje na urlop w CHR: http://www.sendspace.pl/file/bWy6CIl9/

Załozenia:
Obliczenia robione na wyjazd czerwcowy stąd ceny za dobę w apartamencie ;)
1. Wliczam opłaty obligatoryjne (paliwo, opłaty drogowe, nocleg) gdyz jadą 2 lub 4 osoby niezależne i od ich woli bedzie chęć wydawania pieniedzy na zwiedzanie danego obiektu Dlatego NIE WLICZAM:
- wstępów do obiektów
- pieniędzy na jedzenie (jeden wyzyje za 30zł na dzień inny potrzebuje 4 razy wiecej)
2. Dojazd do miejsc które mogą byc zwiedzane ujete są i zaznaczone innym kolorem ;)
3. Wiekszosc przeliczalna wiec samemu mozna wpisac swoje spalanie, cene euro i innej waluty
4. Obliczenia dokonywane pod nasze preferencje jazdy, odległosci, czy wymagań dot. noclegu. Oczywiscie wpisujac swoje przelicza się (przynajmniej w większosci).



Strona kapitalna do obliczania kosztów w arkuszu kalkulacyjnym Excel


Potwierdzam i bardzo polecam wszystkim! Każdy z nas może arkusz trochę zmodyfikować i wprowadzic dane dla siebie.

Serdeczne podziękowania dla "CinnamonGirl"

Bogdan :papa:
darek1
zbanowany
Posty: 9346
Dołączył(a): 27.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) darek1 » 15.05.2009 20:55

Różnice w kalkulacji kosztów pomiędzy takimi samymi rodzinami np. 2+2 często wynikają z faktu, że jedni liczą żywność którą zabierają z kraju, a inni nie. Moim skromnym zdaniem winno się liczyć wszystko gdyż jadąc dla przykładu do Grecji na wycieczkę zorganizowaną przecież płacimy za wyżywienie. Pozdrawiam.
Miłosz_S
Cromaniak
Posty: 919
Dołączył(a): 01.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Miłosz_S » 15.05.2009 21:54

Autor artykułu posiłkował się informacjami z naszego forum.
Dlaczego tak myślę?
Poniższy tekst napisałem na forum po powrocie z Chorwacji w 2008 roku:
Mibi napisał(a):CENY POSIŁKÓW:
- obiad w restauracji: Sote Stroganov, ryż, surówka, 90 kun
- omlet 28 kun
- zupa pomidorowa 14 kun
- naleśniki 16 kun
- lody małe 18 kun
- ceny w barach są trochę niższe, pizza 40 kun, hod dog 16 kun, lody 6 kun za gałkę
CENY W SKLEPACH:
- chleb 12 kun
- bułka kajzerka 3,5 kuny (!)
- bułka słodka 8 kun
- margaryna mała 8 kun
- wędlina 60 kun/kg. (coś takiego jak szynka drobiowa)
- żółty ser od 50 kun
- piwo 0,33l 5,20 kun
- mała konserwa typu pasztet 8 kun

Cieszę się że dziennikarze Gazety Lubuskiej swoje artykuły o Chorwacji opierają między innymi na wiedzy forumowiczów cro.pl. :D
krzycholu
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 115
Dołączył(a): 04.12.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzycholu » 16.05.2009 13:07

Witam
A ja bym do tych 4810 dodał jeszcze z tysiaka to może wtedy było by OK a tak trochę mi to za mało wyglada :D
Pobyt czteroosobowej rodziny na Rivierze Makarskiej w sezonie za 35 euro ?Dzienne wydatki 160 pln ? A gdzie prowiant i browar z Polski , posiłki po drodze, kremy UV , rakija ,pamiatki ?
Oczywiście ktos moze powiedzieć że sie zmieści w tej sumie ale chyba tylko pijąc wodę Jana i jedzac ich kruh :cry:
pozdro-krzycholu
Bogdan007
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 118
Dołączył(a): 08.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bogdan007 » 16.05.2009 22:10

krzycholu napisał(a):Witam
A ja bym do tych 4810 dodał jeszcze z tysiaka to może wtedy było by OK a tak trochę mi to za mało wyglada :D
Pobyt czteroosobowej rodziny na Rivierze Makarskiej w sezonie za 35 euro ?Dzienne wydatki 160 pln ? A gdzie prowiant i browar z Polski , posiłki po drodze, kremy UV , rakija ,pamiatki ?
Oczywiście ktos moze powiedzieć że sie zmieści w tej sumie ale chyba tylko pijąc wodę Jana i jedzac ich kruh :cry:
pozdro-krzycholu


Zasadnicze pytanie - Jakbyś nie wyjechał do Chrwacji to w domu byś nic nie jadł, nie uzywał byś olejków do opalania, itd.? Według mnie wyliczenia sa jak najbardziej poprawne. :papa:
krzycholu
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 115
Dołączył(a): 04.12.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzycholu » 17.05.2009 14:08

Bogdan007 napisał(a):
krzycholu napisał(a):Witam
A ja bym do tych 4810 dodał jeszcze z tysiaka to może wtedy było by OK a tak trochę mi to za mało wyglada :D
Pobyt czteroosobowej rodziny na Rivierze Makarskiej w sezonie za 35 euro ?Dzienne wydatki 160 pln ? A gdzie prowiant i browar z Polski , posiłki po drodze, kremy UV , rakija ,pamiatki ?
Oczywiście ktos moze powiedzieć że sie zmieści w tej sumie ale chyba tylko pijąc wodę Jana i jedzac ich kruh :cry:
pozdro-krzycholu


Zasadnicze pytanie - Jakbyś nie wyjechał do Chrwacji to w domu byś nic nie jadł, nie uzywał byś olejków do opalania, itd.? Według mnie wyliczenia sa jak najbardziej poprawne. :papa:

Jak byk temat postu - Ile kosztuje urlop w Chorwacji, w domu się nie opalam... :wink:
darek1
zbanowany
Posty: 9346
Dołączył(a): 27.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) darek1 » 17.05.2009 19:31

Mibi napisał(a):Autor artykułu posiłkował się informacjami z naszego forum.
Dlaczego tak myślę?
Poniższy tekst napisałem na forum po powrocie z Chorwacji w 2008 roku:
Mibi napisał(a):CENY POSIŁKÓW:
- obiad w restauracji: Sote Stroganov, ryż, surówka, 90 kun
- omlet 28 kun
- zupa pomidorowa 14 kun
- naleśniki 16 kun
- lody małe 18 kun
- ceny w barach są trochę niższe, pizza 40 kun, hod dog 16 kun, lody 6 kun za gałkę
CENY W SKLEPACH:
- chleb 12 kun
- bułka kajzerka 3,5 kuny (!)
- bułka słodka 8 kun
- margaryna mała 8 kun
- wędlina 60 kun/kg. (coś takiego jak szynka drobiowa)
- żółty ser od 50 kun
- piwo 0,33l 5,20 kun
- mała konserwa typu pasztet 8 kun

Cieszę się że dziennikarze Gazety Lubuskiej swoje artykuły o Chorwacji opierają między innymi na wiedzy forumowiczów cro.pl. :D



To prawda, zauważyłem w tekście gazety dane które kiedyś podawałem w swojej relacji na forum. :D Może redaktor gazety lubuskiej jest użytkownikiem forum. Proponuje zidentyfikować "agenta" :D :D :D
Basiulinek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4399
Dołączył(a): 10.07.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Basiulinek » 17.05.2009 23:29

Moi Drodzy! Zrobilismy sobie taka wstepna kalkulacje kosztow i troche zaskakuja nas ceny,ktore tu widzimy.Juz same noclegi na 3 osoby to suma 630 euro na 14 dni (15euro/osoba i to jeszcze tanio liczac!!!!).Paliwo ok. 315 euro-liczac 4 zbiorniki,ktore potrzebujemy.Winiety,oplaty za tunele i autostrady- ok.100euro.Prom -ok100euro w obie strony.I juz mamy 1.145 euro,a jeszcze trzeba cos jesc i pic... I moze troche rozrywki tez by sie przydalo?? Jak nic trzeba przygotowac 2000euro. Gdzie robimy blad??? Jak mozna zmiescic sie w 1000??? Pozdrawiam i czekam na dobre,realne rady :)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rozmowy o turystyce i nie tylko


  • Podobne tematy
    Ostatni post

Ile kosztuje urlop w Chorwacji - strona 2
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Forum wykorzystuje oprogramowanie M 2.0. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2018