Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Campingowe patenty i caravaning

Dla miłośników namiotów, przyczep i biwakowania. Standardy, ceny, ciekawe miejsca do zwiedzenia przez trampingowców.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6630
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 25.12.2017 15:57

gusia-s napisał(a):Dłuższy urlop? tzn. jak dużo dłuższy? To samo powie ten co samolotem w 2 godz. jest na miejscu ;) Fakt, że wolniej jedziemy ale nie aż tak ;) Jeździmy na długo, na krótko, czasem na weekend- jak tam popadnie i o różnych porach roku :)


Dłuższy w rozumieniu, że trzeba więcej czasu na dojazd :) a cały czas myślę o Cro, a nie wyjazdach weekendowych bo chyba tam na weeknd nie jeździsz 8O


Walt napisał(a):
Vjetar napisał(a):No i droga trochę się chyba dłuży... :wink:
(zamiast przelotowej 140 jedziesz 80)


Z tym bym nie przesadzał. Znajomi wyjechali 1,5h po nas bez "ogonka" - okolice Poznania, a dogonili nas dopiero na granicy czesko - austriackiej. W kraju prędkość przelotowa praktycznie nie różni się od jazdy solo.
Ale też kupowanie przyczepy na same dwa tygodnie w Cro byłoby głupotą. Za to bardzo motywuje to do jeżdżenia w wolnych chwilach po kraju. Jak już buda stoi pod domem to szuka się każdej wolnej chwili, żeby chociaż na weekend gdzieś wyskoczyć.
Co do wyjazdów na południe - chcesz spać, to stajesz na parkingu, opuszczasz łapy, i śpisz w swojej pościeli. Zresztą, z przyczepą pokonuję większe dystanse niż robiłem to solo. Po prostu nie lubię zamykać licznika na autostradzie i jestem mniej zmęczony podróżą prędkością 90 - 100 km/h zestawem, niż 150 bez ogonka. Ale może to już ten wiek, kiedy dorasta się do pewnych ograniczeń, sporych wydatków, ale i frajdy jeżdżenia z przyczepą.


Zgadzam się mimo wszystko z Vjetarem :) Jechaliśmy tak jak znajomi z przyczepą i chciał nas po pewnym czasie szlag trafić :) a już jazda po drogach Cresu tragedia :) Bardziej męczy długotrwałoąć jazdy no i sądzę, że z przyczepą trzeba bardziej uważać :)

Ciekaw jestem jaki to wiek bo ja chyba jestem w wieku, w którym się wyrasta ze wszystkiego aczkolwiek mimo wieku dzisiejszy dzień spędziliśmy w górach :)
gusia-s
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5861
Dołączył(a): 15.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) gusia-s » 25.12.2017 17:29

bluesman napisał(a):
gusia-s napisał(a):Dłuższy urlop? tzn. jak dużo dłuższy? To samo powie ten co samolotem w 2 godz. jest na miejscu ;) Fakt, że wolniej jedziemy ale nie aż tak ;) Jeździmy na długo, na krótko, czasem na weekend- jak tam popadnie i o różnych porach roku :)

Dłuższy w rozumieniu, że trzeba więcej czasu na dojazd :) a cały czas myślę o Cro, a nie wyjazdach weekendowych bo chyba tam na weeknd nie jeździsz 8O ...
No jasne, że nie :mrgreen: Tego czasu parę godzin więcej trzeba to nie tak dużo. Zazwyczaj 1000-1100 km z postojami robimy w 17-19h. Tak raz na 300 km musimy się zatrzymać na prostowanie kości ... taką mamy potrzebę oboje niestety :?

Zdarzało się, że i do Cro lecieliśmy na łącznie 9 dni w tym 2 na dojazd a 7 pełnych na miejscu, jak i do Włoch na 5 na miejscu plus 2 na dojazd i też ok :)

Jadąc osobówką za kimś z budą to i mnie by trafiło :mrgreen: , wiadomo, bez sensu tak się ciągjąć. Jeśli taka kombinacja to już lepiej się umówić na miejscu :)

Nie ważne jak! Ważne by dawało radość :) a każdy sam sobie wybiera formę wypoczynku, która mu najbardziej odpowiada.
Nie jestem zwolennikiem teorii moje jest najmojsze ;)

Czasem jednak zazdraszczam namiotowcom pięknych miejscówek kempingowych dla nas niedostępnych z uwagi na ich położenie :) np. na taki camp Lili na Hvarze czy Ponta z tymi na Peljesacu nie dla nas ;)
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6630
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 26.12.2017 11:40

Wszystko ma swoje plusy dodatnie i ujemne :P Jedyna rzecz, która ew. może nas pogodzić to jakieś autko w wersji Westfalia lub Marco Polo :papa:
Ural
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2987
Dołączył(a): 13.03.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Ural » 26.12.2017 13:18

gusia-s napisał(a):
bluesman napisał(a):
gusia-s napisał(a): Tak raz na 300 km musimy się zatrzymać na prostowanie kości ... taką mamy potrzebę oboje niestety :?



Nie martw się Gosia za kilka lat będziecie zatrzymywać się co 200 km. Głowa do góry - ważne aby szczęśliwie dojechać i wrócić cały.
cronaturki
zbanowany
Posty: 2196
Dołączył(a): 10.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) cronaturki » 27.12.2017 20:22

Witajcie




czy ktoś z Was jeździ na kempingi z przyczepą o DMC do 750 kg (podobno wystarczy na nia prawo jazdy kat B)?


Pozdrawiam
gusia-s
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5861
Dołączył(a): 15.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) gusia-s » 27.12.2017 21:21

cronaturki napisał(a):Witajcie
czy ktoś z Was jeździ na kempingi z przyczepą o DMC do 750 kg (podobno wystarczy na nia prawo jazdy kat B)?
Pozdrawiam

Zgodnie z ustawą o kierujących pojazdami, art. 6 ust.1 pkt 6 na kat. B można kierować:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej, ... czyli do 750 kg
c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,
d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

Ust. 2 o którym mowa wyżej stanowi:
2. Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy.

Czyli zestaw auto z budą lekką (do 750 kg) nie może przekroczyć łącznie dmc 4250 kg. by prowadzić go na B.

Nasza budka ma dmc 1300 ale ponieważ razem z autem mieści się wagowo do 3500 kg też możemy ją ciągnąć na B. (Zgodnie z lit. c) ww. przepisu )
daniel1961
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 130
Dołączył(a): 02.09.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) daniel1961 » 27.12.2017 22:25

Witam,
Gusia , jak zwykle pełen profesjonalizm
Ogonek jest piękny :D
gusia-s
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5861
Dołączył(a): 15.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) gusia-s » 28.12.2017 08:55

daniel1961 napisał(a):Witam,
Gusia , jak zwykle pełen profesjonalizm
Ogonek jest piękny :D
:wink:
Ale to nie koniec bajki ... bo jakby się zagłębić to jeszcze trzeba wziąć pod uwagę warunki techniczne pojazdu czyli holownika, zupełnie niezależnie od kat. prawa jazdy. Co tam ma powbijane auto w dowodzie rej. jaką przyczepę może ciągnąć z hamulcem, czy bez.
Do tego jeszcze trzeba wyliczyć współczynnik 1.33 czyli dmc samochodu podzielić przez 1.33 i wychodzi maksymalna dmc przyczepy, którą można ciągnąć. Zazwyczaj ta wartość jest niższa niż ta w dowodzie w poz. O1 i tej należy się trzymać.
Ale to raczej zbędne zawracanie gitary przy budce 750 :)
cronaturki
zbanowany
Posty: 2196
Dołączył(a): 10.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) cronaturki » 28.12.2017 21:51

Wczoraj jeszcze sadziłem, że w moim przypadku ograniczenie DMC przyczepy wynosi nie 750 km a aż 1500 kg - Skoda Octavia.




Kwestia dziwacznego współczynnika.


gusia-s napisał(a):
daniel1961 napisał(a):Witam,
Gusia , jak zwykle pełen profesjonalizm
Ogonek jest piękny :D
:wink:
Ale to nie koniec bajki ... bo jakby się zagłębić to jeszcze trzeba wziąć pod uwagę warunki techniczne pojazdu czyli holownika, zupełnie niezależnie od kat. prawa jazdy. Co tam ma powbijane auto w dowodzie rej. jaką przyczepę może ciągnąć z hamulcem, czy bez.
Do tego jeszcze trzeba wyliczyć współczynnik 1.33 czyli dmc samochodu podzielić przez 1.33 i wychodzi maksymalna dmc przyczepy, którą można ciągnąć. Zazwyczaj ta wartość jest niższa niż ta w dowodzie w poz. O1 i tej należy się trzymać.
Ale to raczej zbędne zawracanie gitary przy budce 750 :)



Odwiedziłem dzisiaj trzech handlarzy przyczepami kempingowymi w Bieruniu szukając przyczepki dla mojej rodzinki na sezon 2019.
Wspomniałem im o tym współczynniku. W jednym facet powiedział wprost bym sie tym nie przejmował a dwóch pozostałych kazało mi pokazać dowód rejestracyjny i wskazali na pozycje O1 przekazując jednoczesne w mniej lub bardziej dosadny sposób, że liczba ta jest świętością. W dowodzie mam DMC przyczepy z hamulcem 1500 kg i tego mam zamiar się trzymać.



Mamy taki twór urzędniczy jakim jest OBWIESZCZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1) z dnia 6 czerwca 2013 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
O owym współczynniku mówią tam:
Dział2 , par.§ 3 pkt. 4.4
dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z
hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
B) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3500 kg,


I BASTA. Czyli wystarczy sie stosować do punktu C. Tego co jest okreslone - o ile jest - w DR w pozycji O1

oraz

Dział III, Rozdział 4: Hamulce, § 14, pkt 7
Wspomniany dział III stosują ci, u których w DR pozycja O1 jest pusta - nie jest określona.



Tak wynika z tych przepisów. Żadem przepis nie wskazuje na to ze wynik jakiegoś dzielenia jest ważniejszy od tego co jest jasno określone w DR.



gusia-s
pochwal się jaka masz przyczepkę?




Pozdrav
cronaturki
zbanowany
Posty: 2196
Dołączył(a): 10.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) cronaturki » 28.12.2017 21:57

stosując kody z DR

O1 + F1 (względnie F2) musi się równać F3
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 107607
Dołączył(a): 10.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 28.12.2017 22:15

cronaturki napisał(a):gusia-s
pochwal się jaka masz przyczepkę?

Pozdrav


krotki-majowy-romans-z-wenecja-t53351-30.html#p1929386 :wink:
gusia-s
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5861
Dołączył(a): 15.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) gusia-s » 28.12.2017 22:32

Jest ten przepis odnośnie współczynnika ale w tej chwili nie przytoczę dokładnie jakie to rozporządzenie bo w naszym przypadku tak czy siak się mieścimy ale na forum karawaningowym ten temat non stop jest wałkowany ;)
Jak znajdę to dorzucę :)
Handlarze różne rzeczy opowiadają, choć wcale się nie dziwię jeżeli nawet drogówka ma problemy ze znajomością przepisów ;)
Sami mieliśmy taką sytuację podczas kontroli w PL właśnie w drodze do Cro. Już chyba pisałam gdzieś o tym ale powtórzę. Podczas kontroli policjant stwierdził, że na B to sobie można ciągnąć przyczepę taką, taką.... noooo... metr na metr. :mrgreen:
Na szczęście w patrolu był drugi mądrzejszy, starszy i młodego wyprowadził z błędu.
Nasza obecna budka to Knaus Azur 495 tf. Dmc 1300, z dyszlem 675 cm a nazywa się Jaskółcze gniazdo :mrgreen: Janusz już wrzucił link :)
We wcześniejszych postach relacji jest cały zestaw.
Wcześniej jeździliśmy znacznie mniejszą.

Z zakupem radzę uważać... przede wszystkim szczelność i wywęszenie najgłębszych zakamarków w poszukiwaniu wilgoci, grzybka, zacieków ale i innych defektów. Najlepiej poczytać na forum karawaningowym, jest kącik dla kupujących. Można też wrzucić wypatrzoną, sokole oczy doświadczonych już po fotkach wychwycą co jest nie tak i doradzą, czasem nawet umówią się na wspólne oględziny, także warto skorzystać z pomocy. Bieruń jest znany i wielu forumowiczów zna ich budy bo bywa na placu.
Kolega mój aktualnie sprzedaje swoją Adrie dmc 1200 o ile pamiętam i gwarantuje, że jest sucha jak pieprz. Sprzedaje bo jednak z 2 dzieci szuka czegoś bardziej przestronnego. Jakby co mogę na priv podesłać link.
gusia-s
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5861
Dołączył(a): 15.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) gusia-s » 28.12.2017 22:46

cronaturki napisał(a):Wczoraj jeszcze sadziłem, że w moim przypadku ograniczenie DMC przyczepy wynosi nie 750 km a aż 1500 kg - Skoda Octavia.

gusia-s napisał(a):Jest ten przepis odnośnie współczynnika ale w tej chwili nie przytoczę dokładnie jakie to rozporządzenie bo w naszym przypadku tak czy siak się mieścimy ale na forum karawaningowym ten temat non stop jest wałkowany ;)...

Mam wrażenie, że już tam jesteś i właśnie temat jest wałkowany :oczko_usmiech: skoda, Bieruń, dmc 750 i ten zakichany współczynnik ... jakoś tak wszystko pasuje :mrgreen:
Jaki ten świat mały hihi ... śledzę wątek ;)
Czasem niektórym brakuje cierpliwości ale się nie zrażaj :mrgreen:
Powodzenia :)
cronaturki
zbanowany
Posty: 2196
Dołączył(a): 10.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) cronaturki » 28.12.2017 22:51

doskonale Ci pasuje :)

Ja z zakupem sie nie spieszę.. Ale aby szukać musze wiedzieć na co - od strony formalnej - mogę sobie pozwolić. ten współczynnik znacznie ogranicza wybór. Szczególnie dla pojazdów małej DMC :)


Nie mam zamiaru się zrażać, choć niektórym od moich pytań chyba puszczają nerwy :)


Pozdrav

f.
gusia-s
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5861
Dołączył(a): 15.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) gusia-s » 28.12.2017 23:42

cronaturki napisał(a): ... Ja z zakupem sie nie spieszę.. Ale aby szukać musze wiedzieć na co - od strony formalnej - mogę sobie pozwolić. ten współczynnik znacznie ogranicza wybór. Szczególnie dla pojazdów małej DMC :)
Pośpiech wskazany przy łapaniu pcheł :wink: aczkolwiek bliżej wiosny zawsze robi się większy popyt i ciężej coś dobrego upolować. Niektórzy wycofują swoje oferty co nie poszły zimą, bo wiedzą że już przed sezonem nic w zamian nie kupią i nie chcą zostać z niczym. W Twoim przypadku nawet ze współczynnikiem taką 1200-1300 możesz brać i to już jest spora budka :)
cronaturki napisał(a): Nie mam zamiaru się zrażać, choć niektórym od moich pytań chyba puszczają nerwy :)
Nie dziw się, po raz sezon ogórkowy przez co część rozdrażniona :mrgreen: a po dwa, naprawdę tego typu tematy są tam tak częste jak tu temat euro czy kuny, gdzie najlepiej kupić winiety i jak objechać autostradę w Słowenii :mrgreen: Ale tak jak pisałam, już chętny się zaoferował na wspólne, niezobowiązujące oględziny. Skorzystaj bo warto. Co innego pisać na sucho a inaczej jak palcem pokaże doświadczony na co patrzeć i gdzie szukać min :)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kempingi

cron
Campingowe patenty i caravaning - strona 160
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone